معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: جشن مهر در 132 مدرسه پایتخت، با اولویت مدارس محروم برگزار می‌شود.

جشن مهر در 132 مدرسه پایتخت برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی عبدالهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست خبری که امروز(چهارشنبه) به منظور تشریح برنامه های پیشروی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری در سالن کنفرانس معاونت اجتماعی و فرهنگی  شهرداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در 4 محور و به مناسبت‌های دهه ولایت، هفته دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی جدید و آغاز نمایشگاه عطر سیب اقدامات مناسبی را در دست انجام دارد.
 
وی افزود: طی این دوره تلاش شده است همه بخش‌های شهرداری در راستای تحقق موضوعات مختلف اجتماعی و فرهنگی هماهنگی لازم را داشته باشند.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: این معاونت با فرا رسیدن دهه کرامت (میلاد حضرت معصومه (ص) تا میلاد امام رضا (ع) و دهه ولایت از عید قربان تا عید غدیر خم) چندین جلسه با معاونت‌ها و سازمان‌های خود برگزار کرده است تا به طور هماهنگ اقدامات لازم انجام شود.
 
عبدالهی تصریح کرد: اقداماتی که در دهه ولایت برای شهروندان انجام شد، شامل ایجاد مراکز و غرفه‌های عرضه دام، برگزاری جشن‌های فرهنگی، برگزاری 1200 جشن ولایت در مساجد و بوستان‌ها، تکریم از سادات و بازدید از خانواده‌های شهدا است.
 
وی افزود: برپایی 22 نمایشگاه عکس و آثار خوش نویسی با محوریت امامت و توحید، قرائت دعای عرفه در 1200 مسجد شهر و همچنین اجرای برنامه‌های ویژه روز عرفه در بهشت زهرا برپایی اجتماع غدیریون در بوستان ولایت، برپایی سفره امیرالمومنین با حضور 354 محله و توزیع 110 هزار غذا بین محرومان شناسایی شده از دیگر اقدامات معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران دراین دوران بوده است.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: این ایام مصادف با بزرگداشت شهدای منا بوده است که در این راستا کار مشترکی با سازمان حج و زیارت و بنیاد شهید انجام شد و در سطح شهر تهران به منظور بزرگداشت و یاد بود شهدای منا اقدامات مناسبی در زمینه فضا سازی شهری انجام شد و همچنین در مصلای امام خمینی (ره) دعای عرفه برگزار شد.
 
عبدالهی تصریح کرد: برگزاری جشن امیر المومنین(ع) با موضوع ولایت و اطعام نیازمندان از جمله برنامه‌های بود که در قله کار ما قرار داشت و با تلاش همت همکارانمان در شهرداری در سطح 354 محله تهران اتفاق افتاد.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: امسال شهرداری تهران به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس به صورت ویژه با همکاری سپاه تهران، لشکر 27 و سپاه امام حسن مجتبی (ع) که در شهر ری واقع است، رزمایش و نمایشگاه‌هایی را در نقاط مختلف شهر مثل بوستان‌ها برگزار می‌کند.
 
عبدالهی تصریح کرد: در این راستا برگزاری شب شعر، نمایش فیلم‌های سینمایی و مستندهای ماندگار با محوریت هفته دفاع مقدس در سرای محلات 22 گانه از جمله اقدامات ما در هفته دفاع مقدس است.
 
وی افزود: برگزاری نمایش یاد یاران با همکاری محلات 22 گانه شهر تهران در دستور کار ما است و همچنین برگزاری رزمایش و نمایشگاهی با محوریت هفته دفاع مقدس در منطقه 20 در شمال اتوبان امام علی(ع) برگزار می‌شود.
 
عبدالهی با اشاره به اقدامات مربوط به بازگشایی مدارس و اجرای طرح مهر قلم، افزود: شهرداری در 3محور مهم اقداماتی را انجام داده است که از جمله آن تامین امکانات بهداشتی در مراکز آموزشی است که با اختصاص اعتباری غریب به 30 میلیارد تومان به مدارس کمک می‌کند.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: جشن مهر در 132  مدرسه پایتخت و با اولویت مدارس محروم با عنوان زنگ مهر برگزار می‌شود.
 
عبدالهی تصریح کرد: جشن سال اولی‌ها در 44 مدرسه پایتخت واقع در محله‌های محروم، جشن آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس هیئت امنای شهری، جشن دانش‌آموزان نیازمند در سطح مناطق 22 گانه، اهدای کوله‌پشتی مهربانی به دانش‌آموزان نیازمند، اجرای طرح سلامت معنوی دانش آموزان در مناطق از جمله اقداماتی است که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید انجام می‌شود.
 
وی افزود: اجرای طرح تبلیغ نسیم بهشت، حضور مبلغین در مدارس مناطق از یکم تا پانزدهم مهر ماه، توزیع 5 هزار بروشور آموزشی با موضوع کمک به هم نوع، تهیه و توزیع اقلام آموزشی در تمام مدارس، اجرای نمایش میدانی در سطح مدارس منتخب، اقدامات معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران است.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در رابطه با فعالیت‌های حوزه ورزشی گفت: مسابقات زنگ ورزش برای محله‌های محروم برگزار می‌شوند و نمایشگاه‌هایی با هدف تحرک بدنی و مسابقات کوه پیمایی ویژه مدارس دخترانه و اجرای المپیاد در 13 رشته ورزشی از فعالیت‌هایی است که در حوزه ورزشی در آستانه سال تحصیلی جدید انجام می‌شود.
 
عبدالهی تصریح کرد: نمایشگاه باز باران یکی از اقداماتی است که در دستور کار این معاونت قرار داشت که از 10 تا 27 شهریور ماه در فروشگاه‌های شهروند واقع در 6نقطه از شهر (بوستان ولایت فرهنگسرای اشراق، فرهنگسرای خاوران، برج میلاد، دریاچه خلیج فارس و میدان آرژانتین) با نگاه توسعه فرهنگی و استفاده از نوشت افزار با کارکرد ایرانی – اسلامی برگزار شد.
 
وی افزود: نزدیک به 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای دریافت بن 100 هزار تومانی برای دانش‌آموزان در مناطق محروم برای خرید اقلام مورد نیاز هزینه شده است و این بن‌های خرید در فروشگاه‌های شهروند تا پایان مهر ماه اعتبار دارد.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی کودک گفت: به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی کودک مراسمی در فرهنگسرای بهمن روز چهارشنبه 8 مهر ماه برگزار می‌شود که این مراسم در راستای حمایت دانش‌‌آموزانی است مشکل سرپرستی دارند و در 15 مرکز پرتو شهر تهران تحصیل می‌کنند.
 
عبدالهی تصریح کرد: حدود هزار و 500 نفر از کودکان کار و خیابانی در مراسم روز جهانی کودک حضور خواهند داشت.
 
وی افزود: نمایشگاه بزرگ فرهنگی عطر سیب از 2 تا 11 مهر ماه به مناسبت ایام محرم آغاز به کار خواهد کرد که چهاردهمین نمایشگاه عطر سیب از روز شنبه 10 صبح در بوستان ولایت افتتاح می‌شود.
 
عبدالهی تصریح کرد: حدود 16 هزار مسجد و حسینیه‌ در شهر تهران است و در این بین حدود دو تا دو هزار و 500  مسجد، 4 هزار و 500 هزار هیات‌های مذهبی و دو هزار حسینیه ثابت در سطح شهر داریم.
 
وی در رابطه با اقدامات این معاونت به مناسبت هفته سالمند افزود: به مناسبت بزرگداشت هفته سالمند در هشتم مهر ماه در بوستان جوان مردان، پیاده روی سالمندان را داریم.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در رابطه با هزینه کوله پشتی مهربانی گفت: کوله پشتی مهربانی از کمک‌های شهرداری به نیازمندان است، حدود 4 هزار دانش آموز نیازمند شناسایی شده است و مبلغی بالغ بر 2میلیارد تومان به 25 هزار دانش آموز برای خرید اقلام مورد نیاز کمک شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار