ماشین‌های خندان، به عابران مجوز عبور از خیابان می‌دهند

قرار است در آینده با خودروهای خودران از حجم ترافیک شهرها کاسته شود و همچنین جاده های امن تری را با آنها تجربه کنیم.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در شهرهای شلوغ عبور عابران و خودروها از خیابان ها با کمک تماس چشمی و زبان بدن (Body Languege) بین عابر و راننده انجام می شود، کاری که رایانه ها به راحتی قادر به انجام آن نیستند. اما برای خودروهای خودران چطور؟ حال شرکت سوئدی Semcon با ارتقاء کارایی خودروهای خودران، قابلیتی به آنها اضافه کرده که به نظر می‌رسد این مشکل را حل کرده است.

یکی از متخصصان این شرکت می گوید: حدود 8 عابر از 10 عابر می توانند در هنگام عبور از خیابان شلوغ با رانندگان خودروها تماس چشمی برقرار کنند. اما متاسفانه هنگامی که عابر با خودرویی بدون راننده و خودران مواجه شود هیچ راهی برای ایجاد تعامل و هماهنگی به منظور عبور از خیابان وجود ندارد. برای حل این مشکل، ما سیستمی برای خودروهای خودران طراحی کرده ایم که با روشن شدن چراغ با طرح لبخند بزرگ عابر را به عبور از خیابان کاملا مطمئن می کند. این سیستم قادر است به منظور درک و دریافت تصمیم عابران در هنگام عبور از خیابان با استفاده از سنسورهای موجود و همچنین دوربین های پیشرفته ردیابی چشم و سنسورهای لیزری حرکات سر آنها را ردیابی کند.

ماشین های خندان، به عابران مجوز عبور از خیابان می دهند

"کارین اکلوند" سرپرست این تیم در شرکت Cemcon‌ اضافه می کند: هنگامی که خودروها به عابران لبخند نمی زنند، سیستم یک خط صاف را به عابر نشان می دهد. در واقع، ما طوری این سیستم را طراحی کرده ایم که هر لبخند این خودروها، به معنای مجوز عبور به عابران است.

منبع:Gizmag

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار