گزارش/ قسمت1؛

همراه با گزیده‌ی نمایشگاه IFA 2016؛ از همکاری مرسدس بنز و مایکروسافت تا نمایشگرهای "گیمینگ" سامسونگ


نمایشگاه IFA برلین یکی از بزرگترین همایش های فناوری جهان است که اکثر شرکت های بزرگ دنیا از جدیدترین دستاوردهای خود رونمایی می‌کنند.


به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر ساله اکثر شرکت های بزرگ فناوری دنیا در نمایشگاه IFA برلین در آلمان دور هم جمع میشوند و از جدیدترین دستاورد های فناورانه خود رونمایی می‌کنند. امسال نیز IFA 2016 از تاریخ 12 تا 17 شهریور (2 تا 7 سپتامبر ) در حال برگزاری است و ما قصد داریم برای آشنایی علاقه مندان به فناوری های جدید گزیده ای از محصولات جدید ارائه شده در این نمایشگاه را به شما معرفی کنیم.


گزیده فناوری های جدید در نمایشگاه IFA 2016 برلینپروژه مشترک مرسدس بنز و مایکروسافت با نام "In Car Office"

اولین فناوری جدیدی که به شما معرفی میکنیم پروژه همکاری شرکت مرسدس بنز و مایکروسافت برای مدیریت بیشتر و صرفه جویی در زمان است. معنای لغوی این پروژه " اداره در خودرو" می باشد، البته قرار نیست کل اداره شما به خودرو منتقل شود بلکه با استفاده از این سرویس، فرد قادر است از نرم افزار Microsoft Exchange بهره گرفته و بر اساس آن تقویم کاری، لیست فعالیت های روزانه و مکالمات تلفنی مختلف را به صورت یکپارچه از طریق وسیله نقلیه مدیریت نماید؛ همچنین پیشنهاداتی در مورد مقاصد سفر، تماس ها و غیره دریافت کند. این سامانه  میتواند ناوبری وسیله نقلیه را با مقصدهای موجود در تقویم Exchange هماهنگ کرده و تماس های کاری را به شما یادآوری کند، ضمن اینکه فرد قادر است از سیستم صوتی داخلی ماشین برای مکالمه بهره گیرد.




شاهکار دیگری از SONY ، دوربین اکشن با قابلیت فیلم برداری 4K


شاید قابلیت فیلم برداری 4K در بسیاری از دوربین های فیلم برداری یافت شود  اما وقتی این قدرت فیلم برداری اهمیت پیدا میکند که دوربین از نوع "اکشن" باشد و شما برای ثبت فیلم های ورزشی و مانند آن که سرعت فیلم برداری در آنها بالاست نیاز داشته باشید. موضوع مهم دیگر اندازه این دوربین است که در قطعه کوچک دستی تولید شده و حتی قابلیت نصب بر روی دوچرخه را هم دارد یا میتوان گفت قابلیت تبدیل به دوربین های GO pro را داراست.

این دوربین در کنار ثبت کیفیت 4K در فیلم برداری، از قابلیت تثبیت اپتیکال تصاویر (B.O.SS)  نیز بهره میبرد.این قابلیت برای اولین بار است که توسط سونی در یک دوربین اکشن به کار گرفته می‌شود؛ همچنین به همراه این دروبین یک نمایشگر جانبی با قابلیت بسته شدن روی دست مانند ساعت های هوشمند برای کنترل فیلمبرداری ارائه شده است.

گزیده فناوری های جدید در نمایشگاه IFA 2016 برلینگزیده فناوری های جدید در نمایشگاه IFA 2016 برلین

قابلیت خوب دیگر این دوربین فیلمبرداری ثبت عکس های 8.3 مگاپیکسلی همزمان با فیلمبرداری 4K است. قابلیت حذف نویز و اختلالات صدا و همینطور مقاومت در برابر باد شدید برای میکروفون استریوی قدرتمند این دوربین و همینطور کیس مخصوص فیلم برداری زیر آب آن که تا 60 متر عمق به راحتی فیلم برداری میکند از دیگر امتیازات این دوربین فوق العاده است. نام این دوربین شگفت انگیز شرکت سونی" FDR-X3000R" است و حدود 600 یورو قیمت گذاری شده است.

گزیده فناوری های جدید در نمایشگاه IFA 2016 برلیننمایشگر ویژه HP با شارژر وایرلس

نمایشگرها روز به روز در حال تغییر و تحول برای ایجاد راحتی و رقابت پذیری بیشتر هستند، به همین منظور شرکت HP  دست به نو آوری جالبی برای نمایشگر جدید خود زده است. این شرکت یک شارژر وایرلس را در پایه دستگاه تعبیه کرده است. البته این شارژر متعلق به نمایشگر نیست بلکه برای شارژ بدون سیم تبلت و گوشی هوشمند شماست.

نام این نمایشگر 23.8 اینچی شرکت هیولت پکارد " EliteDisplay S240UJ" است که داری کیفیت نمایش  QHD و نسبت تصویر 16:9 است و زاویه دید عالی 178 درجه را تامین میکند و شدت نوری معادل 300cd/m² را داراست.
 
از دیگر قابلیت های مهم این نمایشگر بلندگو های به کار رفته در آن و همینطور وجود درگاه "USB-C" است که امکان اتصال به کامپیوتر، نوت‌بوک، گوشی هوشمند یا تبلت را به نمایشگر را میدهد. این نمایشگر از درگاه های  DisplayPort 1.2، HDMI/MHL، Video/Audio/HDCP و USB 3.0 پشتیبانی میکند. البته باید گفت یکی از مهمترین ویژگی های این محصول طراحی زیبا و چشم نواز آن است.


صفحه و قلم طراحی سه بعدی

علاقه مندان به طراحی های گرافیکی هم میتوانند به دنبال محصولات مرتبط با خود در این نمایشگاه باشند. برای مثال  شرکت واکوم "Wacom"مجموعه ای را به نام  Intuos 3D  رونمایی کرد که شامل لوح (پد) طراحی و قلم Intuos به همراه نرم‌افزار طراحی سه بعدی ZBrushCore  محصول شرکت Pixologic است.

گزیده فناوری های جدید در نمایشگاه IFA 2016 برلین

این شرکت مدعی است با استفاده از این بسته طراحان تجربه عمیق تر و نزدیکتری به واقعیت مدل سازی خواهند داشت و همچنین قلم Intuos هماهنگی کاملی با نرم افزار ارائه شده دارد.

گفتنی است؛ نرم افزار ZBrushCore به وسیله بنیاد ZBrush که به عنوان یک استودیوی بازی سازی و فیلم سازی مطرح و حرفه‌ای سال‌ها به طراحی سه بعدی انجام میداد، ساخته شده است. این بسته حدود 200 دلار قیمت گذاری شده است؛ در نتیجه باید گفت این بسته موجب آسانی کار و خلق آثار با کیفیت تر در طراحی سه بعدی خواهد شد.


نمایشگر های  "مخصوص بازی" جدید سامسونگ

شرکت سامسونگ در نمایشگاه IFA 2016 برلین  از سه نمایشگر مخصوص بازی یا "گیمینگ" خود رونمایی کرد. شاید برخی بپرسند ویژگی نمایشگر های گیمینگ چیست؟ باید گفت مهمترین عامل در نمایشگر های گیمینگ میزان زمان پاسخگویی تصویر است. دو نمایشگر از این سه ، از سری  CFG70 هستند که میزان زمان پاسخگویی تصویر آن یک میلی ثانیه  و نرخ باز آوری تصویر آن 144 هرتز است. ویژگی دیگر این دو نمایشگر خمیدگی با شعاع 1800  است. از قابلیت های دیگر آنها میتوان به ویژگی "نوردهی به محیط - Area Lighting" برای محیط های با نور کم ، رابط کاربری مخصوص بازی  Gaming UX OSD برای ایجاد بهترین حالت برای بازی است.

این دو نمایشگر بسیار سبک بوده و کار با پایه های آن برای تغییر حالت هم حتی با یک دست امکان پذیر است.
گزیده فناوری های جدید در نمایشگاه IFA 2016 برلینگزیده فناوری های جدید در نمایشگاه IFA 2016 برلین

اما سومین نمایشگر گیمینگ عرضه شده در نمایشگاه را باید ایده‎آل برای بازی هایی مثل فوتبال بدانیم. مدل CF791  با صفحه خمیده 34 اینچی  و شعاع خمیدگی 1500 ، همچنین رزولوشن تصویر  3440 در 1440  با نسبت تصویر 21:9 تجربه فوق العاده ای از بازی را به وجود می آورد. گفتنی است؛ هرچه شعاع خمیدگی کمتر باشد نمایشگر خمیدگی بیشتری دارد.

از دیگر ویژگی های این نمایشگر دو بلندگوی 7 وات است که نیاز به خرید بلند گوی جداگانه را مرتفع میسازد. میزان زمان پاسخگویی تصویر این نمایشگر 4 میلی ثانیه و نرخ باز آوری تصویر آن 100 هرتز است.
گزیده فناوری های جدید در نمایشگاه IFA 2016 برلین
در ادامه مشخصات کامل این سه نمایشگر را مشاهده میکنید.


گزیده فناوری های جدید در نمایشگاه IFA 2016 برلین

گزارش از محمد حسین حاجی



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.