گمرک ایران از افزایش صادرات غیرنفتی ایران به اروپا خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، صادرات غيرنفتي ايران به اتحاديه اروپا در پنج ماهه ابتداي سال‌جاري به 643 ميليون و 333 هزار دلار رسيد كه اين ميزان 109 ميليون و 533 هزار دلار بيشتر از مدت مشابه سال قبل است. صادرات غيرنفتی ايران به اروپا در پنج ماهه ابتدايی سال گذشته 533 ميليون و 800 هزار دلار بود كه اين ميزان 21 درصد رشد را نشان میدهد.

در سال‌های تحريم صادرات به اروپا كاهش يافته بود اما در ماه‌های اخير روابط تجاری ميان ايران و كشورهای اروپايی روند صعودی را در پيش گرفته است. كشور ايتاليا مهم‌ترين خريدار كالاهای ايرانی در اروپا است، به طوری كه در پنج ماه نخست سال 1395 صادرات ايران به اين كشور 261 ميليون و 517 هزار دلار بوده به نحوی كه در مدت مشابه سال 94 صادرات ايران به اين كشور 226 ميليون دلار می باشد.

شايان ذكر است كه كشور ايتاليا در رتبه دوازدهم كشورهاي هدف صادراتی ايران قرار گرفته است و صادرات به اين كشور طی اين مدت به ميزان 15 و 76 صدم درصد رشد داشته است.

بنابراين گزارش، از كشورهای اروپايی ديگر كه صادرات ايران به آنها رشد داشته است می توان به اسپانيا اشاره كرد، كشور اسپانيا در پنج ماهه نخست سال‌جاری بيش از 149 ميليون دلار كالای ايرانی خريداری كرده است و در رديف پانزدهمين كشورهای هدف صادراتی ايران جای دارد در حالی كه اين ميزان در مدت مشابه سال 94 به ارزش 117 ميليون و 642 هزار دلار بوده كه از لحاظ ارزش 25 و 67 صدم درصد افزايش داشته است.

كشور آلمان رتبه سوم از بازار صادرات ايران را از ميان كشورهای عضو اتحاديه اروپا را دارد به طوری طی پنج ماهه اول سال‌جاری بيش از 109 ميليون دلار كالا از ايران به اين كشور صادر شده است در حالی كه كشور آلمان در مدت مشابه سال 94 بيش از 105 ميليون دلار كالا را خريداری كرده است كه اين ميزان 4 و 52 صدم درصد افزايش را نشان می دهد.

قابل ذكر است كه كشور آلمان در رديف هفدهم كشورهای هدف ايران در امر صادرات قرار دارد.

اين گزارش می افزايد صادرات كشورمان به بلژيك در پنج ماهه نخست سال 95 به ميزان 37 ميليون و 765 هزار دلار رسيد كه اين ميزان در مدت مشابه سال 94 به ارزش 14 ميليون و 649 هزار دلار بود كه كشور بلژيك به عنوان چهارمين كشور هدف صادراتی در ميان كشورهای عضو اتحاديه اروپاست كه در مدت مذكور رشد 100 درصدی را داشته است.

بنابر اين گزارش، كشور لهستان رتبه پنجم از ميان كشورهای عضو اتحاديه اروپا را دارد به طوری كه طی پنج ماهه اول سال‌جاری 26 ميليون 672 هزار دلار كالاهای ايرانی را خريداری كرده است در حالی كه ميزان واردات لهستان طي مدت مشابه سال 94 به ميزان 7 ميليون و 670 هزار دلار بوده كه رشد 100 درصدی داشته است.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.