مرتضی براری با اشاره به عملکرد وزارت ارتباطات در چند سال گذشته و زیرساخت های به وجود آمده شرایط را برای تولید ثروت و درآمد در حوزه "ICT" در همه استان ها فراهم دانست.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی براری معاون امور دولت و مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات با اشاره به شاخص‌های مختلف توسعه گفت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها حجم بازار است که ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در حال تجربه رشد چند برابری در بازار است به‌طوری‌که پیش‌بینی رشد سه برابری حجم بازار طی برنامه ششم توسعه را خواهیم داشت.

معاون امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات شاخص دوم را تغییر در نوع بازار حوزه ict دانست و گفت: اقتصاد این حوزه از شکل اقتصاد شبکه‌ای به اقتصاد محتوا محور تغییر کرد که این موضوع به‌عنوان رویداد مهم دوم بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

براری در ادامه با اشاره به عملکرد وزارت ارتباطات در دولت تدبیر و امید گفت: وزارت ارتباطات توانست زیرساخت‌های موجود در کشور را تا چندین برابر ارتقاء دهد و زمینه‌سازی لازم برای ارائه خدمات باکیفیت‌تر فراهم‌شده است.

معاون وزیر ارتباطات پتانسیل دوم وزارت ارتباطات را انبوه نیروهای تحصیل کرده دانشگاهی و متخصص در استان‌ها دانست و گفت: مجموعه این مسائل یعنی مهیا شدن شرایط فنی و زیرساختی از یک طرف و وجود نیروهای متخصص و آماده به کار از طرف دیگر سبب شده تا ادارات کل استانی شرایط لازم جهت کمک به رشد و توسعه اقتصاد ict استان را داشته باشند.

براری شاخص‌های عینی این جهش را متنوع داست و اظهار کرد: در این بستر است که متخصصان با تولید محتوای بومی مختلف مانند تولید خدمات، تولید اپلیکیشن، تولید سرویس می‌توانند سهم استان‌ها را حداکثری کنند که این اهداف برای مدیران استانی وزارت تشریح و در اولویت کار آنها قرار دارد.

معاون وزیر ارتباطات در خصوص اساس این برنامه‌ریزی در استان‌ها گفت: سیاست‌های کلان ابلاغی وزارت ارتباطات و دولت تدبیر و امید درزمینه ict و مزیت‌های محلی  هر یک از استان‌ها، به‌عنوان عوامل اصلی و خمیرمایه تدوین این برنامه‌ها در استان بود که نتایج آن نیز قطعاً در همین راستا رقم خواهد خورد.

وی در خصوص موضوع مزیت‌های محلی افزود: با توجه به پیشرانی، توانمندسازی و تسهیل گری ict در توسعه، این حوزه می‌تواند به سایر بخش‌های اقتصاد مانند گردشگری، صنایع‌دستی، سلامت، آموزش و... خدمات داده در تولید ثروت کمک کند.

براری در خصوص آغاز بررسی و ارزیابی در استان‌ها گفت: از همین هفته ارزیابی برنامه‌ها آغاز شده و سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل به ارائه دستاوردهای خود در این حوزه پرداختند که الحمدلله نتایج نشان دهنده روند مثبت حرکت استان‌ها در این حوزه است.

وی افزود: این روند بررسی از این هفته به صورت متداول و در هر هفته با حضور چند استان مجاور هم برگزار می‌شود تا همه استان‌ها در یک بازده زمانی ضمن اعلام نتایج برنامه‌های خود، مشکلات، موانع و تنگناهای احتمالی نیز بیان گشته و مورد حل و فصل قرار گیرد.

معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به سؤالی در خصوص دلیل حضور استان‌های هم‌جوار گفت: این موضوع به دلیل امکان ارتباط فی‌مابین و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر و هم افزایی است.

براری در پایان هدف این برنامه‌ها را خلق ثروت و ایجاد فضای کسب و کار برای فعالان استانی دانست و گفت: وزارت ارتباطات بر اساس وظیفه ذاتی خود به ارتقای زیرساخت‌ها در کشور و استان‌ها پرداخت و هم اکنون زمان آن است که  بر اساس ویژگی‌ها و مزیت‌های استان‌ها به تولید محتوا در جهت ارائه خدمات بهتر به مشترکان و کاربران، تولید ثروت و درآمد و تحول و جهش در اقتصاد ict مبادرت ورزیم.


منبع: روابط عمومی وزارت ارتباطات


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار