در سی و نهمین نشست شورای راهبری جویشگر بومی خرید خدمات از بخش خصوصی برای ارتقای جویشگر بومی و فراخوان دوم برای مشارکت در جویشگر بومی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست سی و نهم شورای راهبری جویشگر بومی با حضور اعضای این شورا در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) برگزار شد.

علیرضا یاری با گزارشی از نحوه‌ی تأمین زیرساخت پردازشی در طرح جویشگر بومی و نتایج فراخوان مرکز داده جلسه را آغاز کرد و اعضای حاضر در این خصوص نظرات خود را بیان کرد.
بنابراین گزارش، در راستای توسعه مرکز داده و تأمین زیرساخت پردازشی، خسرو سلجوقی رئیس شورای راهبری تأکید کرد ضمن حفظ زیرساخت فعلی، برای توسعه آن باید به خرید خدمات از بخش خصوصی اقدام گردد.

در ادامه جلسه، یاری، دبیر شورای راهبری در خصوص مرحله دوم فراخوان مشارکت در توسعه جویشگر بومی و همچنین اولویت‌های اصلی این مرحله  از فراخوان ارائه داد و همچنین در خصوص دو رویداد " کارآفرینی" و " چالش پژوهش و نوآوری باز"  توضیحاتی را عنوان نمود. ایشان همچنین اظهار داشت مهم‌ترین تغییر در این مرحله موضوع اجباری بودن ترکیب و ادغام شرکت‌ها در قالب سکوهای خدمات می‌باشد و مدل مشارکت طرح را شامل تأمین زیر سخت، تحقیق و توسعه خدمت، توسعه کسب‌وکار، توسعه بازار و پشتیبانی خدمت عنوان نمود.

در راستای این موضوع روح ا.. رحمانی از اعضای شورای راهبری پیشنهاد داد که شرکت‌ها برای مشارکت در طرح باید برنامه خروج ارائه کنند و اظهار داشت در این برنامه شرکت‌ها می‌گویند که تا چه زمانی از مشارکت طرح در توسعه خدمات خود بی‌نیاز شده و استقلال مالی پیدا خواهند کرد.
در پایان جلسه مهدی حسین پور از پژوهشگران پژوهشگاه در خصوص پروژه "جویشگر صوتی" توضیحاتی ارائه نمود و نقش صوت در جستجو و همچنین مراحل بررسی و تهیه مشخصه فنی مربوط به گام‌های متفاوت جویشگر صوتی را بیان کرد.

در روند برگزاری جلسه، اعضای حاضر در شورا در خصوص موارد مطرح‌شده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گفتنی است در سایت جویشگر بومی به آدرس"www.didras.ir " تمام اطلاعات مربوط به این طرح قابل‌دسترس برای علاقه‌مندان می‌باشد.


منبع: روابط عمومی وزارت ارتباطات

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار