واژه‌های عجیب اضافه شده به دیکشنری آکسفورد

چند روز قبل آخرین نسخه از فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد (OED) منتشر شد که بیش از ۱۰۰۰ لغت جدید را هم در خود جا داده بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز قبل آخرین نسخه از فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد (OED) منتشر شد که بیش از ۱۰۰۰ لغت جدید را هم در خود جا داده بود.

یکی از کلمات جدیدی که در این نسخه ارایه شد Moobs بود. این واژه نخستین بار در سال ۲۰۰۱ میلادی برای مردانی استفاده می‌شد که اندام فوقانی برجسته و بزرگ داشتند.

مرکز نشر فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد اعلام کرد برای این نسخه لیستی از هزاران واژه و عبارت جدید را در اختیار گرفته بود که سرانجام تصمیم بر آن شد ۱۰۰۰ لغت جدید به آخرین نسخه فرهنگ لغت آکسفورد اضافه شود.

یکی از عبارت‌هایی که در این نسخه جدید به کار گرفته شد YOLO بود. این عبارت مخفف چهار کلمه You Only Live Once بوده و به معنی آن است که: «شما فقط یک بار زندگی می‌کنید».

عبارت دیگری که در این نسخه منتشر شد FOMO مخفف چهار کلمه Fear of Missing Out به معنی «ترس از دست دادن» بود که از سال ۲۰۱۵ به بعد این اصطلاح بین مردم انگلیسی‌زبان رواج یافت. عبارت جدید دیگر Deffo به معنی «قطعا» بود که در این نسخه منتشر شد.

بر اساس این گزارش، «مایکل پرافیت» سردبیر فرهنگ لغت آکسفورد اعلام کرد آخرین نسخه از دیکشنری آنها نشان داد که این مرکز بزرگترین و طولانی‌ترین پروژه‌های زبان‌شناسی جهان را به انجام رسانده است تا بتواند نسخه جدید را در اختیار مردم بگذارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار