بحران جنرال موتورز در کانادا و اعتصاب کارکنان خودروسازی

در صورت تمدید نشدن قرارداد جنرال موتورز با کانادا، کارکنان این کارخانه در اوشاوا دست به اعتصاب می‌زنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ کارخانه خودروسازی جنرال موتورز با قراردادی 4 ساله در شهر کوچک اوشاوا کانادا مشغول به فعالیت بود؛ اما این قرارداد به اتمام رسیده است و اگر تا روز سه‌شنبه قرارداد جدیدی امضا نشود، 3 هزار و 900 کارگر کانادایی در این کارخانه بیکار خواهند شد و به طور قانونی اجازه خواهند داشت دست به اعتصاب بزنند.

بحران جنرال موتورز در کانادا و اعتصاب کارکنان خودروسازی

مذاکرات اتحادیه کارگران صنعت خودروساز کانادا با نمایندگان جنرال موتورز که یکشنبه شب برگزار شد، بدون نتیجه پایان یافت و هیچ قرارداد جدیدی میان دو طرف امضا نشد. "جری دیاس،" رئیس اتحادیه کارگران صنعت خودروسازی کانادا، در این باره گفت: فقط 24 ساعت تا آغاز اعتصاب کارگران زمان باقی مانده است و در این مدت کوتاه کارهای زیادی برای انجام دادن داریم و با توجه به فشاری که بر روی ما است، نمی‌توانیم در این زمان اندک قرارداد با جنرال موتورز را تمدید کنیم.

جنرال موتورز مدل جدیدی از خودرو را برای مونتاژ در کانادا ارائه نداده است و همین موضوع یکی از مهمترین عوامل به نتیجه نرسیدن مذاکرات میان این کارخانه خودروساز و اتحادیه کارگران کانادا است.

بحران جنرال موتورز در کانادا و اعتصاب کارکنان خودروسازی

کارخانه مونتاژ خودروهای جنرال موتورز در اوشاوا 2 هزار و 500 کارگر مستقیم دارد و اگر توافقی حاصل نشود، این کارخانه مونتاژ در آستانه تعطیلی قرار می‌گیرد.

"دیاس" در ادامه افزود: یک نهاجرت نگران‌کننده میان کارخانه‌های خودروساز از شمال به جنوب وجود دارد. کارخانه‌های مونتاژ خودرو در حال ترک کانادا و عزیمت به سمت آمریکا و مکزیک هستند، چرا مهاجرت از جنوب به شمال نیست؟ باید مشکل موجود در این میان را هر چه سریعتر برطرف کنیم.

کانادا در سال‌های 2001 تا 2013 حدود 14 هزار و 300 فرصت شغلی در کارخانه‌های خودروسازی این کشور را از دست داد. این موضوع آینده صنعت خودروسازی را در کانادا با تهدید جدی مواجه می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار