هم اکنون 45رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه شهرستان بجنورد وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، رئیس دانشگاه شهرستان بجنورد در جمع خبرنگاران گفت: در سال تحصیلی جدید با افزایش رشته علوم تربیتی، رشته های کارشناسی دانشگاه به 26 رشته می رسد و در کارشناسی ارشد هم با اضافه شدن مهندسی عمران سازه های هیدرولیکی، رشته های کارشناسی ارشد به 19 رشته افزایش می یابد.

محقر گفت: دو هزار و 715 دانشجو در دانشگاه بجنورد مشغول به تحصیل اند که با اضافه کردن دانشجویان جاری به سه هزار نفر می رسد.

وی افزود: دانشگاه بجنورد 144 هیئت علمی دارد اما در برخی رشته ها مانند هنر، صنایع دستی، گرافیک و شهرسازی مشکل جذب هیئت علمی داریم.

رئیس دانشگاه بجنورد به هزار و 200 دانشجوی پذیرفته شده در این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: دانشگاه دو خوابگاه ملکی پسرانه و دخترانه با ظرفیت هرکدام 360 نفر دارد که با بهره برداری از خوابگاه خیرساز دخترانه مصلی نژاد با ظرفیت 200 نفر و نیز بنیاد 15 خرداد که این هم 200 نفر ظرفیت خواهد داشت، در حوزه خوابگاه دانشگاه دیگر مشکلی نخواهد داشت.

محقر از فعالیت 8 باب خوابگاه غیر دولتی هم خبر داد و گفت: اگر شرایط برای احداث خوابگاه خیرساز پسرانه فراهم شود، مشکلات این حوزه کاسته خواهد شد.

وی افزود: مسجد دانشگاه که از اعتبارات تلفیقی وزارت علوم و سفر رهبری به استان احداث می شود، اکنون 42 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در هزار و 640 متر مربع ساخته خواهد شد.

گفتنی است: نهال کاری 5 هکتار از مساحت دانشگاه، احداث استخر، توسعه شبکه های گازرسانی و برق و روشنایی و امکان سنجی بکارگیری انرژی های نو از جمله پروژه های در دست بررسی و احداث دانشگاه بجنورد است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.