پیش‌بینی می‌شود امسال 100 هزار تن ذرت از کشاورزان استان کرمانشاه خریداری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه با بیان اینکه 19 مرکز در کرمانشاه کار خرید محصول ذرت از کشاورزان را بر عهده دارند، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 100 هزار تن ذرت از کشاورزان استان کرمانشاه خریداری شود

اسماعیل پرویزی‌فر اظهار داشت: عملیات جمع‌آوری ذرت به‌ منظور عرضه در بورس در قالب سیاست قیمت تضمینی به‌ شکل سپرده کالایی در استان کرمانشاه از 21 شهریورماه با تحویل 200 تن ذرت شروع شده است.

به گفته مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه، ذرت در استان کرمانشاه و پنج استان دیگر از طریق عرضه در بورس به‌ شکل گواهی سپرده کالایی به‌فروش می‌رسد‌.

وی با بیان اینکه در سپرده کالایی باید کشاورزان کد بورسی داشته باشند، ادامه داد: با جمع‌آوری اطلاعاتی از 4 هزار کشاورز استان کرمانشاه آن‌ها را در سامانه ثبت‌نام کرده و در نهایت برای یک‌هزار و 400 کشاورز کد‌بورسی صادر شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

پرویزی‌فر‌ این طرح را بر اساس ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع‌طبیعی معرفی کرد و افزود: در سپرده کالای کشاورز با داشتن کد‌بورسی در واقع خود کشاور محصول ذرت را در بورس عرضه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته محصول جو تحویلی کشاورزان در کرمانشاه و ذرت در استان خوزستان به‌صورت نمونه در قالب سیاست قیمت تضمینی جمع‌آوری شد، گفت: امسال کشاورزان در سطح کشور هر دو محصول را در قالب سیاست مذکور تحویل می‌دهند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه قیمت تضمینی هر کیلوگرم ذرت را یک‌هزار و 36 تومان اعلام و خاطرنشان کرد: اگر کشاورز محصول ذرت خود را با قیمتی پایین‌تر در بورس عرضه کند مابه‌التفاوت آن را دولت پرداخت می‌کند.

این مسؤول از آمادگی 19 مرکز ذرت‌ خشک‌کنی برای عرضه و نگهداری ذرت در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال صد هزار تن ذرت از کشاورزان استان کرمانشاه خریداری شود.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.