مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس پیش بینی ها امسال افزون بر 6 هزار تن پسته در این استان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از زاهدان.،اردشیر شهرکی اظهار داشت: هشت هزار و 712 هکتار از باغات سیستان و بلوچستان به کشت پسته اختصاص دارد که 6 هزار و 10 هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

وی ادامه داد: کله قوچی، اوحدی، اکبری، بادامی، فندوقی، ممتاز و احمد آقایی عمده ارقام پسته در این استان را تشکیل می دهند که در شهرستان های خاش، زاهدان و میرجاوه کشت و تولید می شود.

وی با بیان این که سطح زیر کشت پسته به دلیل درآمدزایی بسیار مطلوب برای کشاورزان هرسال رو به افزایش است گفت: برداشت پسته در استان از اوایل شهریور آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان کمبود واحدهای بسته بندی، فرآوری و ترمینال ضبط پسته را از جمله بخشی از مشکلات این بخش برشمرد و افزود: با تلاش و پیگیری های صورت گرفته امسال عرضه پسته استان با برند داخلی به بازارهای داخل و خارج کشور محتمل است زیرا این محصول به دلیل شرایط اقلیمی مناسب و استفاده بسیار کم از کود شیمیایی از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: تولید ، بیش از ، 6هزارتن ، پسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار