رئیس مرکز بهداشت شیراز از شدت گرفتن برخورد تیم های بهداشتی با فروش غذاهای خانگی در سطح شهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدرضا قاسم پور گفت: با توجه به دستور معاون دادستان و همكاری نیروی انتظامی، پلیس راهور و گشت اجرائیات شهرداری، برخورد با مالكان خودروهای عرضه كننده غذای خانگی در معابر، با شدت بیشتری در حال اجرا است.
او با بیان اینکه فروش غذا به صورت دوره گردی، به علت نامشخص بودن محل تهیه، طبخ و همچنین نگهداری و فروش، در شرایط غیر بهداشتی در كنار خیابان می تواند باعث بروز مسمومیت های غذایی و تهدید سلامت مصرف كنندگان شود، افزود: مصرف اینگونه غذاهای به ظاهر خوش طعم و ارزان قیمت، علاوه بر ایجاد مسائلی از این قبیل افزایش ابتلا به بیماری هایی همچون سرطان، مشكلات گوارشی و كبدی را نیز به دنبال داشته است.
دکتر قاسم پور اضافه کرد: پژوهش ها در زمینه میزان مواد نامطلوب و سرطان زای موجود در تركیباتی همچون روغن این غذاها، صحت این ادعا را ثابت كرده است.  
رئیس مرکز بهداشت شیراز ادامه داد: طرح برخورد با فروشندگان مواد غذایی به صورت دوره گردی، به ویژه خودروهای عرضه كننده غذای خانگی، در روزهای آینده نیز با شدت بیشتری اجرا و پرونده متخلفان برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع می شود.
انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.