رتبه اعتباری نیجریه کاهش یافت

موسسه اعتبارسنجی استاندارد اند پورز، رتبه اعتباری نیجریه را کاهش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، موسسه اعتبارسنجی "استاندارد اند پورز" رتبه اعتباری نیجریه را کاهش داد. این کشور آفریقایی از بهای اندک نفت و کاهش شدید روابط تجاری خارجی رنج می‌برد.

موسسه استاندارد اند پورز رتبه نیجریه را به "ب" کاهش داد و جایگاه این کشور را به سطح کشورهایی مانند قرقیزستان و آنگولا تقلیل داد. چشم‌انداز اقتصادی این کشور نیز از "منفی" به "با ثبات" تغییر یافته است.

روز جمعه، این موسسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "اقتصاد نیجریه به دلیل کاهش تولید نفت، سیاست‌گذاری سختگیرانه درباره تجارت با کشورهای خارجی و به تعویق افتادن استفاده از محرک‌های مالی، بیش از آنچه انتظار داشتیم با مشکل روبرو شده است. با این‌که بدهی‌های دولت اندک است، هزینه‌های دولت که از بخش درآمدهای آن تامین می‌شود در سطح بالایی قرار دارد و در حال افزایش است."

این کاهش اعتبار، تازه‌ترین معضل برای اقتصاد نیجریه بوده است. رشد اقتصادی این کشور در سه‌ماهه دوم و سوم سال جاری میلادی با کاهش روبرو شد. بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، این کشور برای نخستین بار پس از سال 1991 با بحران اقتصادی روبرو خواهد شد. "محمودو بوهاری" – رئیس جمهور نیجریه – برای تحریک اقتصاد بودجه کشورش را تا حد بی‌سابقه‌ای افزایش داد. اما تامین مالی برای انجام پروژه‌های زیرساختی این کشور و همچنین برای پرداخت حقوق کارمندان دولت دشوار است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار