کتابخانه باشگاه خبرنگاران جوان/ 13

بیست و هشت اشتباهی که نویسندگان مرتکب آن می‌شوند

این کتاب در مجموع راهنمایی جامع و کامل برای نویسندگان و نیز کسانی است که قصد ورود به حرفه نویسندگی دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «بیست و هشت اشتباه نویسندگان» عنوان کتابی به قلم جودی دلتون است که در ایران توسط محسن سلیمانی ترجمه شده و از سوی انتشارات سوره مهر در صد و شصت و دو صفحه به چاپ رسیده و با قیمت هجده هزار تومان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

این کتاب بیست و هشت اشتباهی را عنوان می کند که هر نویسنده ای به هنگام نگارش اثرش ممکن است بدان مرتکب شود.

برخی از اشتباهاتی که در کتاب به آن ها اشاره می شود، عبارتند از: 

1. در کار نوشتن امروز و فردا نکنید.
2. سعی نکنید بهترین اثر دنیا را خلق کنید.
3. از شکست نترسید.
4. در نقطه گذاری افراط نکنید.
5. شخصی ننویسید.
6. عام و جهان شمول بنویسید.
7. از بازنویسی نهراسید.
8. لزومی ندارد همه مخاطب اثر شما باشند.
9. به انتقادها و نظرات همسر، دوست، فامیل و رهگذاران خیابان گوش نکنید.
10. مایوس نشوید و ...

این کتاب در مجموع راهنمایی جامع و کامل برای نویسندگان و نیز کسانی است که قصد ورود به حرفه نویسندگی دارند. مطالعه این کتاب اشتباهات شما را در نویسندگی به صورت چشمگیری کاهش خواهد داد، اما نکته ای که باید در نظر داشت این است که کتاب ها قابلیت معجزه کردن ندارند و فرد برای نویسنده شدن باید از استعدادی ذاتی برخوردار باشد و سپس با تمرین و ممارست و مطالعه این دست از کتاب ها، فن را هم چاشنی استعدادش سازد تا در نهایت توانایی نگارش یک شاهکار ادبی و پر مغز و بی اشتباه را داشته باشد.

گزیده‌ای از متن کتاب:

دلیل اینکه بسیاری از نویسنده‌های ما ناکام می‌ مانند اشتباهات باورنکردنی آن‌ها در کارشان است. یک قسمت از مشکل به این بر می‌گردد که بسیاری از نویسندگان ما دیر آمده‌اند و زود می‌ خواهند بروند. آنها به استعداد اعتقاد دارند ولی به مهارت نه.
 
من فقط می‌توانم بگویم که اگر شما از تعدادی از اشتباهات پرهیز کنید، ناشر به احتمال زیاد اثر شما را چاپ می‌کند؛ اما شما باید در ضمن ویژگی‌هایی مثل استعداد، مهارت و انگیزه را هم داشته باشید. به علاوه قبل از اینکه اساساً از اشتباهات پرهیز کنید، باید نویسنده‌ای کارآمد بوده و اثر کاملی روی کاغذ آورده باشید.



گزارش از ملیکا نصیری صنعتی


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار