آرزوی بازیگری از دیرباز در ذهن و اندیشه آدمی حضور داشته و حتی مشاهده می‌شود که قلب برخی از آدمیان فقط با آرزوی شیرین بازیگری در سینما و تلویزیون می‌ تپد!

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «چگونه بازیگر شویم؟» عنوان کتابی به قلم امیر مهدی نژاد، از مجموعه کتاب های «چگونه هنرمند شویم است؟» که توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده و در معرض مخاطبان قرار گرفته است. این کتاب هفتاد و دو صفحه ای که در سال 1394 منتشر شده است، با قیمت 35 هزار تومان عرضه می شود و نثر کتاب قالبی طنز دارد.

این کتاب می تواند راهنمای خوبی باشد، برای کسانی که کنجکاو پی بردن به راز موفقیت برخی بازیگران هستند و امیر مهدی نژاد با زیبایی و شیوایی قلم پرده از این اسرار بر می دارد.

کتاب «چگونه بازیگر شویم؟» به دو بخش قسمت می شود که بخش اول آن به بیان راهکار هایی برای بازیگر شدن پرداخته  و مخاطب آن جوانان جویای نامی هستند، که می خواهند هنر پیشه شوند و بخش دوم آن به توصیه هایی برای بازیگر ماندن اشاره دارد و این توضیحات جامع و کامل مهدی نژاد به تصویر گری محسن ایزدی نیز آراسته شده و دیگر نکته ابهام آمیزی برای رسیدن به راه های بازیگری باقی نمی گذارد.

بخش هایی از این کتاب:
آرزوی بازیگری از دیرباز در ذهن و اندیشه آدمی حضور داشته و حتی مشاهده می‌شود که قلب برخی از آدمیان فقط با آرزوی شیرین بازیگری در سینما و تلویزیون می‌ تپد! این آرزو نه فقط در دل انسان امروز جای داشته که حتی غارنوشته‌ های انسان‌های اولیه نیز حکایت از این آرزوی دیرینه دارد!! متاسفانه با وجود این ‌که استعداد بازیگری در بسیاری از آدمیان مشاهده می‌ گردد اما شاهدیم که این توفیق نصیب کسان معدودی می‌شود که از قضا چیزی هم نسبت به دیگران سر ندارند! به هر حال قصد گلایه نداریم. بنده خودم به عنوان یک نویسنده، گله و شکایتی که ندارم هیچ، حتی خدا را بر این موضوع شاکرم؛ اما رسالتم ایجاب می‌کند که راهی برای مشتاقان این حرفه بنمایم!

مبحث «دماغ» از مباحث کلیدی کار بازیگری است. دماغ‌ تان را به تیغ جراحی جراحان بسپارید تا کوچک و کوچک‌ ترش کنند. سعی کنید دماغ‌ تان در هر فیلم کوچک ‌تر از فیلم قبلی باشد. اگر بتوانید دماغ را از صورت ‌تان محو کنید، موفقیت ‌تان را به میزان 200 درصد تضمین کرده‌اید.

گفتنی است، مهدی نژاد این طنز را برای نقد رفتارهای اجتماعی و شخصی افرادی که به هر قیمتی می‌خواهند هنرپیشه شوند، به کار گرفته است. اینکه چگونه بدون هیچ استعداد و دوره‌های آموزشی و تنها با تکیه بر زیبایی و تیپ و حاشیه‌سازی بازیگر شویم و بازیگر بمانیم. مهم‌ ترین مسئله‌ای است که به زبان طنز بدان پرداخته شده است. مهدی ‌نژاد با اینکه کتاب خود را به زبان طنز راهی بازار کرده است، اما توصیه‌های او چنان کاربردی هستند که در تربیت هنرپیشگان و بازیگران می‌تواند مؤثر و کارآمد باشد. به‏ عنوان مثال، او در این کار از نقش «رو» سخن می‌گوید، در حالی که شاید معادل جدی همین کلمه، اعتماد به ‌نفس باشد!



گزارش از ملیکا نصیری صنعتی




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۱۴:۵۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
من خیلی دوست دارم بازیگر بشم پس باید چه کتاب هایی را بخونم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
وای مرسی دستتون درد نکنه من آرزوم بود بازیگر بشم و شدم و با مانیا علیجانی دوست شدم
Iran (Islamic Republic of)
هادی رزقی
۱۷:۳۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
من از بچه گی عاشق بازیگری بودم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه عباسی
۲۲:۵۵ ۰۲ فروردين ۱۳۹۷
من نظر خوبی درباره بازی گریدارم وارزو مکنم که بازی گر شم.
Iran (Islamic Republic of)
صدف
۲۳:۱۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
خیلی ممنونم از گزارش هاتون
Iran (Islamic Republic of)
پریا
۱۴:۲۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
من عاشق بازیگری هستم یه راهی پیشنهاد بدید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
درود بابت گزارش خوبتون
آخرین اخبار