شيراز با توليد بیش از 5ميليون و 200 هزار قطعه ماهيان زينتي، رکورد دار استان فارس است.

شیراز رتبه اول تولید ماهیان زینتی در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛سرپرست مديريت جهاد كشاورزی شهرستان شيراز با بيان اين مطلب افزود : توليد و تكثير ماهيان زينتی در اين شهرستان در 12 واحد توليدی صورت گرفته و اشتغالي نزديك به 125 نفر به صورت مستقيم ايجاد کرده است.
مجيد اختری گفت: علاوه بر اشتغال زايی دائم ، توليد ماهيان زينتی باعث ايجاد اشتغال به طور غير مستقيم در زمينه حمل و نقل و عرضه اينگونه توليدات در فروشگاه های عرضه و همچنين ساخت لوازم وتجهيزات آبزيان زينتی شده است.
وی  بيان داشت : تكثير و پرورش ماهيان زينتی از جمله فعاليت های بسيار مناسب در مشاغل خانگی محسوب مي شود و در حال حاضر چندين واحد آن در شهر با استفاده از حداقل مكان راه اندازی شده است.
سرپرست مديريت جهاد كشاورزی شهرستان شيراز گفت :
 توسعه فعاليت های توليد و تكثير ماهيان زينتي  چشم اندازهاي روشنی علاوه بر توليد انواع ماهيان زينتی دارد كه از آن جمله به توليد گياهان زينتی به منظور تزيين آكوريوم ها و نيز توليد برخی از گياهان خوراكی و دارويی در محيط های آكواريومی و در كنار ماهيان نام برد.
مجید اختری  تصريح نمود: علاوه بر توليد ماهيان زينتی، ماهيان در مزارع انفرادی گرم آبی و سرد آبی نيز توليد می شود، شيراز تنها شهرستان توليد كننده ماهيان گرم آبی انفرادی  در استان فارس است که با توليد 69 تن در سال94 است و همچنين توليد ماهيان مزارع سرد آبی انفرادی در سال جاری بالغ بر 329 تن است.
گفتنی است كه شيراز در سال 1394 با توليد پنج ميليون و 200 هزار قطعه ماهی زينتی برای چهارمين سال پياپی رتبه اول توليد در استان را داراست.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار