سایت رسمی مسابقات المپیک و پارالمپیک ریو از گلزن تیم فوتبال 5 نفره برزیل به عنوان « پله پارالمپیک » یاد کرد که در دیدار فینال این مسابقات مقابل ایران به میدان می رود.

جفرسون دا کنکیکو گونچالوس معروف به جفینیو، ستاره بی چون و چرای تیم ملی فوتبال 5 نفره (نابینایان) برزیل است، این بازیکن که لقب پله پارالمپیک را یدک می کشد بامداد جمعه در دیدار نیمه نهایی دو گل به ثمر رساند تا برزیل برای چهارمین بار پیاپی راهی فینال پارالمپیک شود.
سایت رسمی مسابقات ریو 2016، در گزارشی  راجع به جفینیو نوشت : 
شاید نیمار با کسب طلای بازی های المپیک 2016 دل برزیلی ها را به دست آورده باشد، اما طرفداران فوتبال این کشور اکنون یک اسطوره جدید دارند. 
وقتی جفینیو پنج شنبه( بامداد جمعه) با دو گل خود باعث شد تیمش از سد چین سرسخت بگذرد و به فینال پارالمپیک راه یابد ، هواداران باهم سرود « جفینیو ، بهتر از نیمار است» را سر دادند.
آن دو گل برزیل را برای چهارمین بار پیاپی به فینال بازی های پارالمپیک رساند و روند شکست ناپذیری این تیم را تداوم بخشید. از بازی های المپیک 2004 آتن که فوتبال 5 نفره به پارالمپیک اضافه شده برزیل شکستی نداشته است.
فابیو واسکونسلوس مربی برزیل پس از پیروزی  مقابل چین گفت : ما می دانستیم که بازی دشوار خواهیم داشت، اما جفینیو الهام بخش بود.
حالا خود جفینیو نیز شانس کسب سومین قهرمانی متوالی پارالمپیک را دارد، او در قهرمانی برزیل در بازی های المپیک 2008 پکن و 2012 لندن نقش کلیدی داشت. 
برزیل، که قهرمان چهار بار نیز جهان شده این بار در فینال پارالمپیک حریف ایرانی است در مرحله نیمه نهایی آرژانتین را در ضربات پنالتی شکست داد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار