دبیر کل سازمان ملل متحد ادعای نتانیاهو درباره پاکسازی قومی که به فلسطینیان نسبت داده بود را شرم آور خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز پنجشنبه ادعای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را درباره «پاکسازی قومی» که به فلسطینیان نسبت داده بود، «غیر قابل قبول و شرم آور» خواند و بار دیگر شهرک سازی های رژیم صهیونیستی را در کرانه باختری محکوم کرد.

بر این اساس، نتانیاهو روز جمعه ادعا کرده بود فلسطینی ها، حضور یهودی ها را در کشور آینده خود که خواستار تشکیل آن هستند، نمی پذیرند و این امتناع از پذیرش یهودی ها را به «پاک سازی قومی» تشبیه کرده بود.

بان کی مون در شورای امنیت سازمان ملل که نشستی درباره اوضاع خاورمیانه برگزار کرده بود، گفت: «من از اظهارات اخیر نخست وزیر اسرائیل که کسانی را که با گسترش شهرک سازی های اسرائیل مخالف هستند، به پاک سازی قومی متهم کرده است، نگرانم. این اظهارات غیر قابل قبول و شرم آور است».

بان کی مون همچنین گفت «صریح باشیم: شهرک سازیها به لحاظ حقوق بین الملل غیر قانونی است. اشغال خفه کننده و سرکوبگرانه اسرائیل باید پایان یابد».

دبیر کل سازمان ملل افزود: بر اساس آمارهای رسمی اسرائیل، ساخت و ساز واحدهای مسکونی جدید برای شهرک نشین های صهیونیست در سه ماهه دوم سال 2016 به بالاترین سطح در سه سال اخیر رسیده است.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز چند روز بعد از اظهارات نتانیاهو، در واکنش به آن، رژیم صهیونیستی را به «پاک سازی قومی» متهم کرده بود. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار