معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر بیش از 100 هزار تعاونی‌ درحوزه‌های مختلف در کشور فعالیت می‌کنند که فعالیت آنها منبع توانمندی اقتصادی در کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سیدحمید کلانتری با بیان اینکه ما در کشور بیش از 11 میلیون نفر ایرانی عضو تعاونی‌ها را داریم، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 100 هزار تعاونی‌ درحوزه‌های مختلف در کشور فعالیت می‌کنند که فعالیت آنها منبع توانمندی اقتصادی در کشور است.

وی افزود: بعد از گذشت 8 دهه از فعالیت تعاون در کشور ما امروز با یک رویکرد جدید در بخش تعاون روبه‌رو هستیم به طوری که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تعاونی‌ها باید به توانمندی اقتصاد خوداتکای کشور کمک کنند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تعاونی‌ها در سه گرایش تولیدی، توزیعی و خدماتی در کشور فعالیت می‌کنند، ادامه داد: بیش از نیمی از این تعاونی‌ها در بخش تولیدی و مابقی نیز در بخش‌ای خدماتی و توزیعی فعال هستند

کلانتری ایجاد اشتغال توسط تعاونی‌ها را در بخش‌های مختلف یادآور شد و گفت: تعاونی‌ها برای بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر شغل ایجاد کردند به طوری که این اشتغال هم مولد و هم پایدار بوده است.

وی به رویکرد دولت یازدهم در حمایت از تعاونی‌ها به ویژه در بخش تولید اشاره کرد و گفت: 14 هزار و 200 تعاونی در دو سال دولت تدبیر و امید شکل گرفته که خود این اقدامات فعالیت‌های خوبی را نیز در بخش ایجاد فرصت‌های اشتغال به وجود آورده است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ما در سطح کشور به همت تعاونی‌های مسکن شاهد تولید نزدیک به سه میلیون واحد مسکن بودیم که یک میلیون آن مربوط به مسکن مهر است که همچنان فعالیت این تعاونی‌ها را شاهد و ناظر هستیم.

کلانتری به توانمندی‌های بخش تعاون در استان اردبیل با رویکرد تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: سعی ما بر این است تا در سطح کشور 50 هزار تعاونی غیرفعال که وجود دارد به نحوی فعال کنیم که در این زمینه نسبت به ثبت اطلاعات و موانع پیش‌روی آنها اقدام کردیم.

وی از پیش‌بینی ترزیق 400 میلیارد تومان اعتبار برای تعاونی‌ها در حمایت از تعاونی‌های فعال اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم بخش تعاون باید سهم خود را در تحول اقتصادی انجام دهد که قطعا ما نیز در این باب کمک‌کار این مجموعه خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، فعالیت ، تعاونی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.