خطرناک‌ترین درنده آسمان برای شکار پهپادها به کمک پلیس هلند می‌آید

تجاوزهای مکرر پهبادها به آسمان هلند، پلیس این کشور را به استفاده از عقاب‌ها برای مقابله با آنها ترغیب کرد.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بعد از 7 ماه استفاده آزمایشی پلیس هلند از عقاب ها برای شکار و سرنگونی پهپادها، حال این نیرو اعلام کرده است که در استفاده از عقاب ها برای این هدف ( شکار پهپاد)  کاملا مطمئن شده است. در ویدئویی که توسط پلیس هلند منتشر شده نشان داده می شود که آنها چگونه از عقاب ها برای شکار پهپادها در موقعیت واقعی استفاده می‌کنند. تجاوزهای پی در پی  پهپادهای بیگانه به آسمان هلند، نگرانی‌های امنیتی را به خصوص در مکانهایی مانند فرودگاه ها، مناطق حساس و ممنوعه افزایش داده بود.

خطرناک ترین درنده آسمان برای شکار پهپادها به کمک پلیس هلند می آید

دنیس جنوس سخنگوی پلیس هلند در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفته است: این عقاب ها طوری آموزش دیده اند که از دید آنها، پهپادها نوعی جاسوس تلقی می شوند و از مانور و خودنمایی آنها در آسمان جلوگیری می کنند. او خطاب به گروههای حمایت از حیوانات می گوید؛ در طول دوره های آموزش هیچ آسیبی به عقاب ها نرسید اما از سوی دیگر باید بگویم هیچ پهپادی از چشمان تیزبین و چنگالهای قدرتمند آنها در امان نبود. ابتدا پلیس هلند کار روی این طرح (شکار پهپاد) را با یک شرکت تخصصی  موسوم به "Guard From Above" آغاز کرد. بعد از استفاده از روشهای مختلف مشخص شد که روش استفاده از عقاب ها بسیار ارزان و در حین حال بهترین و موثرترین روش است.

خطرناک ترین درنده آسمان برای شکار پهپادها به کمک پلیس هلند می آید

پلیس هلند که کار آموزش این عقاب ها را از سال 2015 آغاز کرده است، خرید جوجه‌های عقاب را نیز در دستور کار خود قرار داده است. حدود 100 افسر پلیس در حال آموزش با عقاب ها هستند و تا تابستان سال آینده این جوخه های ویژه پرواز به پلیس هلند اضافه خواهند شد. پلیس هلند نخستین نیروی نظامی در جهان است که عقابها را به عنوان جوخه های پرواز به خدمت می گیرد.

منبع: The Next Web


انتهای پیام/

برچسب ها: عقاب ، پلیس ، هلند ، پهپاد ، حیوانات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار