شیراز؛

ساخت نسل جدید سامانه راکت هوشمند مهار آتش

نسل جدید سامانه راکت هوشمند مهار آتش در پارک علم و فناوری شیراز با تلاش متخصصان داخلی ساخته شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئیس پارک علم و فناوری فارس گفت: این سامانه محصول منحصربه فرد کاملا بومی است و با تخصص و توان داخلی طراحی و ساخته شده است.  
 نصیری ادامه داد: این سامانه محصول شرکت دانش بنیان آلتون صنعت پارک علم و فناوری شیراز است و قادر است در 4 مرحله با سرد کردن، قطع اکسیژن، قطع سوخت و شکست واکنش های شیمیایی به خاموش کردن آتش کمک کند  
وی اظهار کرد: از ویژگی های نسل جدید این سامانه راکت هوشمند مهار آتش، عملیات آسان، سریع و کم تلفات مهار آتش، قابلیت اجرا در هر ارتفاعی که هواپیما و هلیکوپتر امکان پرواز دارد، است .
  رئیس پارک علم و فناوری فارس از دیگر ویژگیهای نسل جدید سامانه راکت هوشمند مهار آتش را،  نصب بر روی هواپیما و هلی کوپتر و بی نیازی به بارگیری و آبگیری دوباره دانست.
با استفاده از این راکت دیگر هواپیما نیاز به کم کردن ارتفاع و به خطر افتادن ندارد و از ارتفاع بالا و دور از شعله های آتش نیز می تواند راکت را رها کند .
نصیری بیان کرد: این راکت با ابعاد، اندازه ها و حجم های مختلف برای پوشش مناسب، طراحی و تولید شده است.
نصیری تصریح کرد: با قول مساعد نمایندگان صنایع دفاع به زودی زمینه آزمایشات و تست های نهایی این سامانه در استان فارس امکانپذیر می شود.  
وی با بیان اینکه راکت از ارتفاع 300 متری قابلیت  پرتاب دارد  و به روش پاشش انفجاری حریق را در قطر 200 متری اطفا می کند ادامه داد: این راکت در وزن یک و نیم تن ساخته شده است.
داوودی از طراحان این سامانه با بیان اینکه نسل اول این سامانه در خارج از کشور ساخته شد و موفقیت آمیز نبود افزود: نسل جدید با وجود پیشنهادات ساخت در خارج از کشور، در داخل و به طور کاملا بومی طراحی و ساخته شد.
انتهای پیام/ن
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.