استان اصفهان قطب دینی، فرهنگی، تمدنی و علمی کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مشاور فرمانده معظم کل قوا  در جمع رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که به مناسبت هفته ولایت و در آستانه هفته دفاع مقدس در مجموعه جهانی کاخ چهلستون اصفهان گرد هم آمده بودند، تأکید کرد: استان اصفهان، قطب دینی، فرهنگی، تمدنی و علمی کشور است.

سرلشگر رحیم صفوی با ابلاغ سلام گرم رهبر فرزانه انقلاب به خانواده های شهداء ،جانبازان و ایثارگران استان اصفهان با ایراد سخنانی به بیان خاطرات خویش از ایام دفاع مقدس پرداخت.

وی در زمینه دفاع مقدس تأکید کرد: هرگاه که به این ایام خدایی می اندیشم، احساس من این است که در این سالهای انوار رحمت الهی به صورت مستقیم بر تمامی قلب های مردم ایران می تابید، لذا به این واسطه بعضی از هموطنان به فیض عظیم شهادت نائل شده و به نور پیوستند و برخی نیز تمامی تلاش خود را به کار برده و حتی با توان اندک خویش در پشت جبهه به یاری رزمندگان پرداختند، اگرچه نباید فراموش کنیم که معدود افرادی نیز بار سفر بسته و هموطنان خویش را تنها گذاشتند و برای نجات جانشان شهر و دیار خوش را ترک کردند.

مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح، در رابطه با نقش مردم اصفهان در ایام دفاع مقدس تصریح کرد: بی شک مردم استان اصفهان مردمی ولایت مدار، خردمند و شجاع هستند، با این وصف در ایام دفاع مقدس همواره توانایی های اصفهانیها لرزه بر اندام دشمنان می انداخت و این در حالی است که در هشت سال دفاع مقدس، در تمامی مناطق جنگی، از بیابانهای جنوب گرفته تا کوه های سر به فلک کشیده غرب کشور، درهیچ منطقه ای نبوده که فرزندان شجاع اصفهانی همچون رزمندگان لشکر 14 امام حسین (ع) و یا لشکر 8 نجف اشرف به دشمن حمله کرده و پیروز نباشند.

سرلشگر رحیم صفوی تصریح کرد: با این وجود اصفهان چه در گذشته و چه در حال قطب فرهنگی، تمدنی، علمی، دینی، دفاعی و صنعتی کشور بوده و هست. لذا امید وارم مسئولین با در نظر گرفتن این توانمندیها به رفع مشکلات مردم این استان و با بهره گیری از ظرفیت های بالای اصفهان سپس به حل مشکلات کشور بپردازند.

وی در ادامه سخنانش به بیان خاطراتی چند از حضور سلحشوران اصفهانی همچون شهید خرازی و شهید سلیمانپور در ایام دفاع مقدس پرداخت.

در حاشیه برگزاری این نشست فرهنگی، فریدون اله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گزارشی از وضعیت حفظ میراث فرهنگی استان به ویژه میراث دفاع مقدس به عنوان میراث ناملموس ملی و توسعه گردشگری استان اصفهان بر پایه توانمندیهای فرهنگی استان ،به مشاور فرمانده کل قوا ارائه کرد.

در این آیین تفاهم نامه ساخت فیلم روایت عشق( زندگی نامه شهیدحاج حسین خرازی) به امضاء سر لشکر رحیم صفوی ، جمال شورجه نویسنده و کار گردان این فیلم و مسئولان اصفهان رسید .

این سریال 20 قسمتی به زندگی شهیدحاج حسین خرازی از بدو تولد تا شهادت می پردازد .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار