مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: نیکوکاران این شهرستان در سه سال گذشته 25میلیارد ریال برای تقویت زیرساخت های بخش سلامت باشت اهدا کردند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ کریم رضایی در نشست تجلیل از خادمان سلامت باشت اظهار داشت: این اعتبار برای احداث کلینیک تخصصی باشت و تجهیز مراکز بهداشت و درمان این شهرستان اهدا شد.

وی ابراز کرد: 45 میلیارد ریال اعتبار در راستای طرح تحول نظام سلامت به بخش بهداشت و درمان این شهرستان، در 2 سال گذشته اختصاص یافت.

وی بیان کرد: 30 میلیارد ریال از این میزان اعتبار، امسال به طرح های بخش سلامت این شهرستان اختصاص یافت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: در سه سال اخیر پنج دستگاه آمبولانس به ناوگان فوریت های پزشکی باشت افزوده شد در حالی که قبل از اجرای طرح نظام سلامت، این شهرستان دارای سه دستگاه آمبولانس بود.

وی تعداد پزشکان عمومی این شهرستان را 9 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد پزشکان عمومی این شهرستان در دولت یازدهم سه برابر رشد داشته است.

رضایی ابراز کرد: هم اکنون به ازای هر 900 نفر در این شهرستان یک پزشک متخصص وجود دارد.

وی بیان کرد: 18 میلیارد و 480 میلیون ریال اعتبار برای بهسازی و تامین و خرید تجهیزات فنی و پزشکی و مرکز شبکه بهداشت این شهرستان در دولت یازدهم در این شهرستان هزینه شده است.

رضایی گفت: این میزان اعتبار برای خرید 2 دستگاه آمبولانس، ساخت اورژانس جاده ای شادگان ، غورک و خان احمد، سیستم زنجیره ای سرما، خرید تجهیزات پزشکی، تعمیر هشت باب خانه بهداشت و 2 باب ساختمان پزشک هزینه شد.

وی عنوان کرد: برای نخستین بار در دولت یازدهم طرح های علمی پژوهشی از جمله طرح بررسی پوکی استخوان در زنان بالای35 سال و بررسی سرطان دستگاه گوارش فوقانی در مردان بالای40 سال روستای سرآب بیز در این شهرستان اجرا شد.

وی اظهار داشت: بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان باشت با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال اجراست.

رضایی مساحت این طرح را سه هزار و 700 مترمربع اعلام کرد و گفت: این طرح درمانی تا پایان شهریور 96 به بهره برداری خواهد رسید.

وی ابراز کرد: این بیمارستان شامل بخش های جراحی، زایمان، سونوگرافی، داخلی، اورژانس و دیالیز است.

رضایی گفت: از آغاز به کار دولت تدبیر و امید تاکنون گام های بسیار خوبی برای جذب پزشکان متخصص و عمومی در این شهرستان برداشته شد و هم اکنون بیش از 24 پزشک متخصص در باشت مشغول به فعالیت هستند.

شهرستان باشت با 22 هزار نفر جمعیت دارای چهار مرکز بهداشتی و درمانی، 28 خانه بهداشت، یک باب کلینیک تخصصی، یک پایگاه بهداشت شهری و سه پایگاه اورژانس شهری و جاده ای است.

شهرستان باشت در 110کیلومتری جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.