سوارکار کشورمان معتقد است سوارکاران ایرانی در صورت حضور یک مربی با دانش پتانسیل حضور در المپیک را دارند.

مکاری نژاد: سوارکاران ایرانی پتانسیل حضور در المپیک را دارندمسعود مکاری نژاد سوارکار کشورمان در حاشیه مسابقات بین المللی پرش با اسب در تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اهمیت این رقابت ها در آن است که زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار می شود. سال ها بود این پرش ها در ایران انجام می شد اما به دلیل این که رقابت ها زیر نظر فدراسیون جهانی نبود رنکینگی برای ما در نظر گرفته نمی شد. یکی از محاسن بزرگ مسابقات بین المللی پرش با اسب این است که  رنک برای سوارکاران ایرانی در نظر گرفته شود. ضمن این که حضور سوارکاران خارجی می تواند کمکی باشد برای ارتقای سوارکاری در ایران.
وی ادامه داد مشکلی که  این بار پیش آمده این است که دو دوره قبلی مسابقات 2 ستاره بوده است اما این بار به دلیل کاهش سوارکاران به یک ستاره تبدیل شده است. البته فدراسیون در تلاش است سال آینده مسابقات 3 ستاره شود. چون هر چه تعداد ستاره ها بیشتر شود سوارکاران جوایز بهتری دریافت می کنند و رنکشان بیشتر می شود به علاوه این که سوارکاران خارجی رغبت بیشتری برای حضور در CSI را دارند. 

مکاری نژاد درباره این که چه زمانی سوارکاران ایرانی می توانند در رقابت های جهانی مانند المپیک حضور یابند اظهار داشت این بحث گسترده ای است و اهمیت فراوانی دارد. سقف آرزوی هر ورزشکاری المپیک است. ولی ورزش ها شرایط متفاوتی دارند. در رشته های دیگر می توان با خلاقیت و هنر خود سهمیه کسب کنید اما در سوارکاری هر چقد هم تکنیک، خلاقیت و هنر داشته باشید اگر اسبی که قابل رقابت با دیگر اسب ها را نداشته باشید هیچ اتفاقی نمی افتد. چه ایرانی باشید چه اروپایی. ابزار موفقیت در سوارکاری وجود اسب مناسب در کلاس مورد نظر است. اسب هایی که بتوانند در بازی های آسیایی و المپیک شرکت کنند که بسیار گران هستند. در حال حاضر چنین اسبی در ایران نداریم. امیدوارم با حامیان مالی خوب تا سوارکاری حمایت شود. 

وی خاطر نشان کرد سوارکاران ما اگر از حضور مربی با دانش روز بهره مند شوند مطمئنا کلاسشان به حدی می رسد که می توانند در المپیک شرکت  کنند. البته باید اسب مورد نظر را داشته باشیم. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار