معاون وزیر نفت در اراک گفت : شرکت آذرآب اراک سهم بزرگی در ساخت تجهیزات و صنایع پتروشیمی در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایران که از توانمندیهای شرکت آذرآب اراک بازدید می کرد با اشاره به توانمندی های این شرکت و ساخت انواع تجهیزات ، بویلرها ، ظروف تحت فشار، رآکتورها و مبدل های حرارتی افزود: شرکت آذرآب در حد شرکت های بین المللی است و قادر است تجهیزاتی را که قبل از این از خارج وارد می کردیم در داخل ساخته شود .

شاهدایی خودکفایی در زمینه تولید تجهیزات و صنایع پتروشیمی در داخل کشور را باعث افتخار و غرور ملی دانست و گفت: با ساخت داخل  در واقع پرچم کشورمان برافراشته است.
وی با اشاره به ظرفیت شرکت آذرآب افزود: در حال حاضر این شرکت با ظرفیت اسمی 10 درصد کار می کند که باید در این رابطه تمهیداتی اندیشیده شود تا از تمام این ظرفیت عظیم و بزرگ استفاده شود.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایران در ادامه با اشاره  به عملیاتی شدن برجام گفت: با بهبود روابط بین المللی و بهبود روابطی که ایجاد شده باید از این فرصت برای سرمایه گذاری خارجی و توسعه صنعت پتروشیمی استفاده کرد.
وی گفت: در حال حاضر حدود 40 طرح نیمه کار نفت و گاز در کشور در حال انجام است که امیدواریم از ظرفیتهای داخل کشور استفاده شود.
شاهدایی افزود: حدود 15 سال پیش دوره اوج رشد در کشور عمدتا در صنعت نفت,گاز و پتروشیمی بود, در آن زمان تمام توان آذرآب به کار گرفته شده بود و هنگام اجرای پروژه‌ها و دوران اوج رشد با تاخیر در تحویل سفارش‌ها از سمت آذرآب مواجه بودیم و دلیل این کندی روند حجم بالای سفارشات و نبود شرکت‌های مشابه بود.
 
سهم بزرگ شرکت آذرآب اراک در ساخت تجهیزات پتروشیمی

شاهدایی تصریح کرد: اکنون با کاهش حجم کار مواجه هستیم و امیدواریم که با شرایط پسابرجام رشد داشته باشیم.
معاون وزیر نفت با اشاره به طرح‌های تعریف شده در این حوزه گفت: در این صنایع حدود 28 طرح تعریف کرده‌ایم که جهشی در صنایع پتروشیمی ایجاد می‌کند.
وی افزود: روابط بین‌الملل باید حسنه باشد و در راستای دستیابی به پیشرفت از ظرفیت سرمایه‌گذاران خارجی استفاده کنیم که یکی از وظایف پتروشیمی حمایت از تولیدات داخلی است و به هرشکلی خواستار حمایت از صنعت داخلی هستیم.
 انتهای پیام/ ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.