معاونت توسعه و منابع انسانی معاونت علمی و فناوری گفت: طبق توافق‌نامه سازمان بورس و معاونت علمی اوراق بهادر ویژه شرکت‌های دانش‌ بنیان با قابلیت خریدو فروش در اختیار مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار می‌گیرند.

علیرضا دلیری معاونت توسعه و منابع انسانی معاونت علمی و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حمایت از شرکت‌های دانش‌ بنیان اظهار داشت: معاونت علمی در جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بورس و بازار سرمایه امضا نمونده تا با راه‌اندازی صندوق‌های جسورانه سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش بنیان راحت تر صورت گیرد.

وی یادآور شد : تا به امروز مجوز تأسیس 5 صندوق خطر پذیر صادر شده تا سرمایه‌گذاری مالی  در این سازمان به طور مشخص انجام شود و شرکت‌های دانش‌ بنیان در تابلو بورس برای ارائه محصولات فناور خود برخوردار شوند.

معاونت توسعه و منابع انسانی معاونت علمی و فناوری عنوان کرد: تابلو بورس بستری برای شرکت‌های دانش‌ بنیان فراهم می‌کنند تا بحث مالی و مشکلات ناشی از آن از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برطرف شود.

دلیری تأکید کرد: با همکاری مدیریت بورس کارگزار تعاون در این سازمان تشکیل شده تا شرکت‌های دانش بنیان مورد حمایت مالی سرمایه‌گذاران بورس قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه مصوبه صرفه‌جویی هزینه‌های انرژی تقدیم به دولت شده است تصریح کرد: در این طرح اوراقی در سازمان بورس و در بخش بورس انرژی به صورت سهام در اختیار مردم قرار می‌گیرد و این اوراق قابلیت خرید و فروش داشته و انگیزه‌ای برای صرفه‌جویی هرچه بهتر انرژی خصوصا برق در میان مردم می‌کند.

معاونت توسعه و منابع انسانی معاونت علمی و فناوری ابراز داشت: معاونت علمی و سازمان اوقاف تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده تا وقف‌نامه های فناوری شناسایی و شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق همین وقف‌نامه‌ها مورد حمایت مالی قرار بگیرند.

وی گفت: در شهر تهران 56 وقف‌نامه در حوزه فناوری داریم و من امیدوارم وقف‌نامه‌های فناورانه نیازهای کشور را در بخش مالی شرکت‌های دانش‌ بنیان و ایده‌های خلاقانه برطرف کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار