رییس دانشگاه تربیت مدرس از شکل‌گیری بنیاد خیرین و تصویب اساسنامه آن و نیز لزوم تاسیس یک شورای راهبردی در زمینه محیط زیست در این دانشگاه خبر داد.

محمد تقی احمدی رییس دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: براساس بخشنامه سازمان برنامه و وزارت علوم، دانشگاه به عنوان سازمان الگوساز در زمينه مديريت پايدار محيط زيستي و نيز مديريت بهينه اقتصادی، بايد يك شورای راهبردی در زمینه محیط زیست تاسیس کند.

وی در همین راستا ادامه داد: ما بايد در زمينه حفاظت از محيط زيست در دانشگاه از بعد خاك، ‌آب،‌ هوا و در بحث انرژی و صرفه جويی و مصرف بهينه آن، كاهش اتلاف منابع انرژی و كاهش گازهای گلخانه ای به عنوان يك سازمان الگوساز، اثرگذار باشيم.

رییس دانشگاه تربیت مدرس افزود: در بعد مديريت اداری و اجرايی و نيز در بعد فرهنگ سازی و ايجاد كمپين ها و حركت های محيط زيستی می تواند اقدامات موثری زير نظر شورای مديريت سبز در معاونت پشتيباني و منابع انساني دانشگاه صورت گيرد كه اميدواريم مديران دانشگاه در اين زمينه همكاری هاي لازم را انجام دهند.

احمدی درباره موضوع بنیاد خیرین اضافه کرد: در راستاي تشويق خيرين براي پشتيباني از امور دانشگاه ،‌بنياد خيرين دانشگاه شكل گرفت و هيات امناي آن تشكيل و اساسنامه آن نيز تصويب شد و در شرف اخذ مجوز از وزارت كشور است تا به صورت رسمي به مرحله اجرا در بيايد كه اميدواريم با فعاليت اين بنياد شاهد اثرات چشمگيري در زمينه پشتيباني و پايداري بودجه و تسهيلات دانشگاه باشيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار