مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از میزبانی استان اردبیل برای پنجمین کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایر شمالغرب کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ناصر اسحاقی افزود: همایش منطقه‌ای پنجمین کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایر از 30 شهریور تا 2 مهرماه به میزبانی اردبیل در اردوگاه تربیت مقدس اردبیلی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه روستاییان و عشایر در حفاظت و حراست از وحدت ملی کشور و منطقه نقش اساسی را ایفا می کنند، خاطرنشان کرد: روستاییان و عشایر حق مهمی بر وحدت ملی کشور دارند بطوریکه آنها صاحبان بی ادعا نظام و پاسداران گمنام مرزهای اعتقادی و سیاسی در جمهوری اسلامی ایران هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: این کنگره برای اولین بار امسال در پنج استان اصفهان، کرمانشاه، گلستان، مرکزی و اردبیل برگزار می‌شود که استان اردبیل میزبان استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، زنجان و گیلان است تا با میزبانی شایسته بتواند در قالب فرهنگ و هنر روستا و عشایر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را معرفی کند

اسحاقی بیان کرد: در این کنگره 200 نفر از چهره‌های فعال کانون‌های مساجد شامل ائمه جماعات و مسئولان کانون مساجد حضورمی یابند تا در قالب این کنگره بتوانیم نشست‌های عمومی، ‌هم‌اندیشی و کارگاه‌های متعددی را برگزار کنیم.

وی با اشاره به جهت گیری‌های این کنگره افزود: گفتمان‌سازی با محوریت اقتصاد مقاومتی و نقش جامعه روستایی و عشایری در اعتلای این بخش می تواند مد نظر باشد بطوریکه که ما معتقدیم فعالان عرصه فرهنگ و هنر روستا باید در گفتمان‌سازی و الگودهی در این زمینه و همچنین بهره‌گیری از تجربیات موفق در توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی تلاشی فراگیر انجام شود.

اسحاقی در ادامه به برگزاری جشنواره دوستدار کتاب در روستاها اشاره کرد و گفت: ما این جشنواره را همه ساله برگزار می کنیم بطوریکه که هدف اصلی این جشنواره‌ها مانوس شدن روستاییان و عشایر با کتاب و افزایش سرانه مطالعه در روستاها است که خود زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا در عرصه فرهنگی و توانمندی‌ها در این بخش بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی افزود: همه ساله در مناطق روستایی و عشایر جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری نظیر موسیقی، تئاتر و آیین‌های سنتی برگزار می‌شود به طوری که گروه‌های مختلف هنری سعی‌شان بر این است تا در این مناطق با بهره‌گیری از ذخایر فرهنگی و هنری جامعه روستایی و عشایری بتوانند این توانمندی‌ها را معرفی کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.