بیش از 320 کیلومتر از شبکه های فاضلاب در خراسان شمالی سم پاشی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید زهراییمدیر دفتر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان گفت : در حال حاضر بیش از 350 کیلومتر شبکه فاضلاب اصلی و فرعی در دو شهرستان بجنورد و اسفراین اجرا شده که به تعداد 60 هزار مشترک فاضلاب خدمات ارائه می شود.

مجید زهرایی افزود : در راستای عملکرد صحیح شبکه های فاضلاب و استفاده بهینه ، تمامی خدمات بهره برداری از تاسیسات را از ابتدا به بخش خصوصی واگذار کرده و فعالیت هایی نظیر شستشو ، هم سطح سازی ، سم پاشی ، ویدئومتری و ... بصورت منظم انجام می شود.

وی گفت : در راستای مبارزه با سوسری ها و سایر حشرات موذی فاضلاب ، در 5 ماهه سال جاری عملیات سم پاشی شبکه و منهول های فاضلاب در شهرهای دارای خدمات فاضلاب در دو نوبت انجام و بیش از 11 هزار منهول و 320 کیلومتر شبکه فاضلاب به روش مه پاشی مورد سم پاشی قرار گرفته که افزون بر 2 هزار عدد از منهول ها مورد بازرسی و رفع نواقص قرار گرفته است .

زهرایی با بیان اینکه 52 کیلومتر از شبکه های فاضلاب شستشو و لایروبی و تعداد 30 مورد دریچه فاضلاب در معابر هم سطح سازی شده است ، خاطر نشان کرد : در این مدت 3 میلیون متر مکعب فاضلاب جمع آوری شده از مشترکین از طریق شبکه های فاضلاب به تصفیه خانه فاضلاب منتقل و به طور کامل تصفیه و پساب خروجی با رعایت تمامی استانداردهای زیست محیطی از تصفیه خانه خارج می شود.

در این راستا و برای کنترل دقیق شرایط فرایندی و حفظ کیفیت مناسب پساب حدود 10 هزار نوع آزمایش در آزمایشگاه های تخصصی فاضلاب انجام شده است .

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.