سرپرست ایستگاه راه آهن خواف گفت: از ابتدای امسال تا کنون یک میلیون و 800 هزار تن بار از طریق ایستگاه راه آهن خواف به دیگر نقاط کشور حمل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی بشیری افزود: روزانه 10 هزار تن بار توسط 150 واگن از این ایستگاه حمل می شود که معادل حمل بار توسط 500 دستگاه کامیون است.

وی با اشاره به مزایای این ناوگان نسبت به ناوگان جاده ای، افزود: کاهش تردد و حوادث جاده ای، کاهش مصرف سوخت و مقرون به صرفه بودن حمل کالا با قطار از مزایای این ناوگان است.

بشیری عمده بار حمل شده از سوی این راه آهن را سنگ آهن بارگیری شده برای شرکت ذوب آهن اصفهان اعلام کرد و گفت: قسمتی دیگر از بارگیری ها نیز برای صادرات به مقصد بندرعباس انجام می شود.

سرپرست ایستگاه راه آهن خواف با بیان اینکه ایستگاه خواف با دارا بودن 10 خط فعال و سه خط بارگیری یکی از سه ایستگاه پر کار کشور است، گفت: این ایستگاه در در زمینه حمل بار و مسافر فعالیت خود را از سال 85 آغاز کرد و هم اکنون دارای 50 کارمند است.

شهرستان 110 هزار نفری خواف در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

این شهرستان با چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی در نوار مرز شرقی ایران قرار دارد و ۱۲۳ کیلومتر با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.