در راستاي توافق وزارت ورزش و جوانان با بيمه‌ها ارائه خدمات بيمه‌ای در قالب طرح پوشش بيمه ازدواج جوانان فراگير می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،مدير کل ورزش و جوانان استان سمنان با بيان اينکه در اين طرح حمايتي کمک هزينه‌هاي مشاوره پيش از ازدواج، برگزاري مراسم عقد و عروسی، تهيه جهيزيه، تأمين مسکن، درمان ناباروري، تولد نخستين فرزند، هزينه نگهداري بند ناف و پرداخت مهريه پيش‌بينی شده است، افزود: اين موارد تنها بخشی از نيازهاي اوليه زوج‌هاي جوان است و بر اساس امور در دست اقدام در سطح وزارتخانه بندهای ديگري که مربوط به جوانان است در قالب تعهدات بيمه‌ای گنجانده خواهد شد.
فرزاد فتاحی با اشاره به صحبت‌هاي مدير کل دفتر ازدواج و تعالي خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: در راستاي تأمين همه جانبه نيازهاي جامعه مخاطب، براي نخستين بار اولويت اشتغال جوانان در حوزه‌هايي که مرتبط با بيمه تعاون است ديده شده است. علاوه بر آن جواناني داراي تحصيلات در امور بيمه‌اي، در اولويت استخدام بيمه تعاون قرار مي‌گيرند. يکي ديگر از مزاياي اين تفاهم‌نامه تحت پوشش قرار دادن مخارج تحصيلات بين 40 تا 90 درصد براي جوانان است.
مدير کل ورزش و جوانان استان سمنان با بيان اينکه هدف گزيني اين اداره کل به مقوله ازدواج جوانان از بعد واقع بينانه است گفت: در شرايط فعلي سهم عوامل اقتصادي در ناتواني و عدم رغبت جوانان براي اقدام به اين امر مهم برجسته است و خانواده‌ها بايد به سمتي سوق پيدا کنند که اهميت برنامه‌ريزي و آينده‌نگري براي ازدواج فرزندانشان را از سال‌هاي اوليه زندگي مشترک و تولد فرزندانشان درک کنند.
فتاحي با بيان مهيا بودن بستر فعاليت در اين زمينه گفت: با توجه به افزايش سواد عمومي خانواده‌ها و همچنين آگاهي مردم نسبت به ارتباط تنگاتنگ و دوسويه تغييرات و مشکلات خانواده و جامعه خصوصاً در ميان نسل جديد و زوج‌هاي جوان که عمده مخاطبين ما را تشکيل مي‌دهند، نقش بيمه‌ها و خدمات بيمه‌اي در فراهم نمودن بسترهاي لازم و متنوع براي سرمايه‌‌گذاري خانواده‌ها با هر توان مالي‌اي براي ازدواج فرزندانشان و تلاش براي رفع موانع موجود بر سر راه جوانان در اين زمينه بسيار پررنگ است.
 وي گفت: به موازات تشکيل دبيرخانه تخصصي ازدواج در ستاد ساماندهي، مشارکت در طرح سراسري آموزش زوج‌هاي جوان و بسط و توسعه برنامه‌هاي شبکه ارتباطي- آموزشي زوج‌هاي جوان، توسعه و گسترش مراکز تخصصي خدمات مشاوره ازدواج و خانواده و اجراي طرح باشگاه زوج‌هاي جوان در راستاي حمايت اقتصادي از خانواده‌ها؛ اين اداره کل حمايت همه جانبه از طرح بيمه ازدواج جوانان را نيز در دستور کار خود قرار داده است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار