اردبیل؛

توسعه 12 هزار هکتار از اراضی منطقه گرمی با احداث سد عمارت

نماینده مجری بزرگ‌ترین سد در دست اجرای خاکی شمال‌غرب کشور گفت: با اجرا و بهره‌برداری از سد عمارت حدود ۱۲ هزار هکتار از اراضی منطقه گرمی توسعه می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ نادر ذکوی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به معرفی و موقعیت پروژه سد عمارت گرمی اظهار داشت: طرح سد عمارت مشتمل بر بخش‌های احداث سد مخزنی عمارت٬ تاسیسات وابسته و محل دسترسی به پروژه و ساختگاه سد عمارت در مرزهای استان آذربایجان شرقی و اردبیل واقع شده است.

وی گفت: راه دسترسی به سد از جاده مشگین‌شهر-پارس‌آباد امکان‌پذیر بوده که این پروژه در فاصله 150 کیلومتری شهر اردبیل٬ 80 کیلومتری شهرستان گرمی و 100 کیلومتری شهرستان‌های مشگین‌شهر و پارس‌آباد واقع شده است.

نماینده مجری بزرگ‌ترین سد در دست اجرای خاکی شمال‌غرب کشور بیان کرد: رودخانه دره‌رود یکی از سرشاخه‌های رود ارس است که مستقیم از مرزهای کشور خارج می‌شود ولی با احداث سد عمارت زمینه‌های توسعه و بهبود کشاورزی و دامداری٬ مهار و مدیریت آب‌های مرزی از کشور، بهره‌گیری و جلوگیری از شست‌و‌شوی منابع خاکی دشت‌های استان و مهم‌تر از همه بهبود معیشت و رفاه عموم در منطقه فراهممی‌شود که احداث این پروژه گام مهمی در راستای توسعه منطقه است.

ذکوی گفت: شرکت ملی ساختمان از اواخر سال 89 در کارگاه سد عمارت حضوری فعال داشته و تلاش خود را در راستای هر چه سریع‌تر احداث این طرح ملی به کار بسته است و این در حالی بود که مشکلات عدیده منابع مالی در چند سال گذشته بزرگ‌ترین مانع پیش روی ما بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: با احداث سد عمارت از خروج 210 میلیون متر مکعب آب از رودخانه دره‌رود به خارج از استان جلوگیری می‌شود و نیز با بهره‌برداری از این سد شاهد تامین آب شرب و توسعه و بهبود 12 هزار هکتار از اراضی منطقه شهرستان گرمی خواهیم بود که ساماندهی عشایر منطقه و کاهش نرخ مهاجرت با ایجاد فرصت‌های شغلی نیز از سایر اهداف این طرح است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، اراضی ، گرمی ، سد ، عمارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.