وزير كشور گفت: بيش از ٧٠ درصد وقت و انرژى دولت، صرف مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتى مى شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رحمانى فضلى در نشست منطقه‌اى استانداران، سفرا و روساى نمايندگى‌هاى جمهورى اسلامى در كشورهاى منتخب درتبریز با بيان اينكه دولت تدبير و اميد و شخص دكتر روحانى، مصمم به تحقق كامل اقتصاد مقاومتى گفت: بحث اقتصاد مقاومتى، يك ضرورت قطعى است و بايد آن را محقق كنيم.

وزير كشور با بيان اينكه چاره اى جز تلاش براى اقتصاد مقاومتى نداريم افزود: از نظر سياسى، اقتصادى، امنيتى، اجتماعى و علمى، اقتصاد مقاومتى يك امر پذيرفته شده است.ما نسبت به مردم و انقلاب، تعهدى داريم و با مسائلى مواجه هستيم كه توجيه پذير اقتصاد مقاومتى است.

رحمانى فضلى با بيان اينكه دولت تدبير و اميد و شخص دكتر روحانى، مصمم به تحقق كامل اقتصاد مقاومتى است، ادامه داد: بيش از ٧٠ درصد وقت و انرژى دولت، صرف مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتى مى شود.

وى از برجام به عنوان يكى از دستاوردهاى موفق ايران اسلامى ياد كرد و گفت: اقتصاد مقاومتى، زمينه و بستر مناسبى است كه دستاوردها و نتايج برجام را به صورت عينى تر و ملموس تر به مردم نشان دهيم.

وزیر کشور با انتقاد از سخنان برخى ها و سياسى كردن جريان برجام تصريح كرد: برخى ها انتظار دارند كه همه اتفاقات خوب در يك بازه زمانى بسيار كوتاه اتفاق بيفتد برجام، بستر و زمينه مناسبى است كه در اكثر حوزه ها منجر به تسهيل و روانسازى شده و در آينده نزديك، شكوفایى همه جانبه كشور را در پى داشته باشد.

به گفته اين مقام مسئول، بعد از برجام، فضاى بسيار خوبى در كشور ايجاد شده، ايران هراسى كمتر شده و به جرأت مى توان گفت كه اجماع جهانى عليه جمهورى اسلامى ايران رفع شده است. همچنين تمايل سرمايه گذاران خارجى به حضور و سرمايه گذارى در ايران افرايش پيدا كرده است. رحمانى فضلى تصريح كرد: برخى ها به جاى حل مشكلات و يا ارائه راهكار در اين مورد، تلاش مى كنند كه مردم را نااميد كنند .

وى همچنين با ابراز رضايت از برگزارى نخستين نشست منطقه اى استانداران و سفراء جمهورى اسلامى در كشورهاى منتخب گفت: مصوبات مربوط به كارگروه هاى تخصصى را به صورت كامل اجرا و به امضاى پنج وزير مربوطه مى رسانيم .

وى با اشاره به لايحه تقديمى دولت به مجلس و تصويب آن با عنوان FATF گفت: خوشبختانه گام هاى بسيار موثر و مثبتى در حوزه بين الملل و به ويژه بخش سياسى و تجارى برداشته ايم .

وزير كشور با بيان اينكه در سال هاى گذشته فقط دو كشور كره شمالى و ايران ، اجراى قرارداد FATF را نپذيرفته و در ليست سياه قرار داشتند.با قبول اين قراردادها، اكثر مشكلات در حوزه مالى و بانكى رفع مى شود به همين دليل بايد اين سند و قرارداد به عنوان برنامه اقدام و عمل مدنظر باشد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.