رئیس اجرائی دولت افغانستان گفت: در حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور یکپارچه و متحدیم؛ زیرا آنان از عزت مردم افغانستان دفاع می‌کنند.

افغانستان در حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی یکپارچه و متحد است
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «عبدالله عبدالله» در آئین گرامیداشت پانزدهمین سالگرد شهادت «احمد شاه مسعود» و هفته شهید که در کاخ ریاست جمهوری برگزار شد، افزود:کسانی که به افسران و ژنرال های ما توهین می کنند و قدر آنان را نمی دانند، به مردم تعلق ندارند.

این اظهارات رئیس اجرائی دولت افغانستان، چند هفته پس ازعلنی شدن اختلاف ها میان وی و «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری این کشور ودرشرایطی ابراز می شود که شماری از چهره های سیاسی تصریح کرده اند که بروز این اختلاف ها، بر روحیه و توان نیروهای امنیتی و دفاعی برای مقابله با گروه های مسلح مخالف تاثیر گذاشته است.

عبدالله که خود یکی از نزدیک ترین افراد به احمد شاه مسعود فرمانده تاجیک تبار و قهرمان ملی افغانستان در دوران مبارزه و جهاد افغانستان بوده است، در این مراسم که اشرف غنی نیز حضور داشت، گفت: منسوب کردن شهیدان به یک قوم، جفا در حق شهیدان کشور است و شهدای ما از حق دفاع می کردند.

وی افزود: آنانی که خود را عقل کل می دانند، مسائلی را در تحلیل های خود بازگو می کنند که تنها دشمن را خرسند کرده و هدف و آرمان آنان به مردم تعلق ندارد.

رئیس اجرائی دولت افغانستان، کارنامه شهیدان افغانستان را درخشان دانست و افزود:آنان سرمایه های معنوی مردم افغانستان هستند.

«محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان نیز در این آئین با تجلیل از شهیدان گفت که حماسه جهاد افغانستان، دنیا را تغییر داد.

احمد شاه مسعود یکی از فرماندهان دوران جهاد افغانستان علیه ارتش سرخ و نیز در زمان حاکمیت طالبان بر این کشور بوده است و شماری از چهره های سیاسی و نظامی افغانستان وی را تنها فرمانده ای می دانستند که دارای تفکر راهبردی در این کشور بوده است.

وی 18 شهریور سال 1380 خورشیدی مطابق با 2001 میلادی بر اثر انفجار انتحاری در منزل خود توسط دو تن از افرادی که خود را خبرنگار معرفی کرده بودند، کشته شد.

به نوشته ایرانا: احمد شاه مسعود در آخرین سخنرانی خود تصریح کرده بود که ما در برابر گروهی قرار داریم که به آزادی، حقوق زن، انتخابات و آزادی عقیده و بیان باور ندارد. به انتخابات و رای مردم، باور ندارد و می خواهد افغانستان را به پایگاهی برای اهداف نامشروع خود تبدیل نماید و با همه همسایه های ما و با همه جهان خود را در تضاد می بیند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار