بیش از 1 میلیون و 70 هزار تن گندم در استان کرمانشاه گندم مازاد بر نیاز کشاورزان ذخیره سازی شده است و این در حالیست که تا چند سال پیش نیاز به واردات گندم داشتیم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 گفت: بیش از 1 میلیون و 70 هزار تن گندم در استان کرمانشاه گندم مازاد بر نیاز کشاورزان ذخیره سازی شده است و این در حالیست که تا چند سال پیش نیاز به واردات گندم داشتیم .

حمید بساطی افزود : در فصل خرید جاری تا کنون موفق به خرید بیش از 740 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شده ایم و این در حالیست که تنها نسبت به سال گذشته شاهد رشد 65 درصدی بوده ایم .

وی با اشاره به اینکه مصرف سالیانه گندم جهت تولید آرد مورد نیاز مردم در ماه بطور میانگین 19هزار تن است افزود:هم اکنون به اندازه مصرف 55ماه گندم در استان ذخیره شده و در واقع با توجه مصرف میانگین 250 هزار تن در سال بیش از 4 سال طول خواهد کشید که این میزان گندم مصرف شود و این در حالیست که هر ساله بطور متوسط 500 هزار تن گندم جدید نیز به ذخایر استان اضافه خواهد شد .

 سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9
اضافه کرد : کیفیت گندم تولیدی استان بسیار خوب و مناسب است و همه ساله تقاضای های بسیار زیادی نیز از سایر استانها جهت صادرات گندم به این استانها داریم.

بساطی گفت: همچنین از فعالان بخش خصوصی میخواهیم تا با دریافت مجوزهای لازم از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران نسبت به صادرات گندم به خارج کشور نیز اقدام نمایند.


انتهای پیام/پ



برچسب ها: کرمانشاه ، مصرف ، گندم ، ذخیره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.