رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در این استان نه تنها کمبودی برای عرضه دام زنده در ایام عید قربان نداریم، بلکه حتی دام زنده مورد نیاز برخی از استان‌ها را نیز تامین می‌کنیم.

هیچ کمبودی برای عرضه دام زنده نداریمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛خسرو شهبازی با اشاره به جمعیت دامی بالای استان کرمانشاه و صادرکننده بودن این استان در تمامی ایام سال گفت: در آستانه عید قربان و به منظور جلوگیری از افزایش قیمت دام، صادرات دام زنده به خارج از کشور به صورت موقت ممنوع شده است.


شهبازی با بیان اینکه سقف قیمت دام زنده به ازای هر کیلوگرم به مناسب عید قربان در کشور 14 هزار تومان تعیین شده است، گفت: بعید است در استان کرمانشاه این قیمت از 12.5 تا 13 هزار تومان بالاتر برود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه اکیپ‌های دامپزشکی به مناسبت عید قربان در استان فعال شده‌اند، گفت: 54 اکیپ دامپزشکی در سطح استان به مناسبت عید قربان فعال بوده و بر عرضه وذبحدام نظارت دارند.


وی در ادامه با بیان اینکه تا هفته گذشته 138 هزار راس دام زنده از استان کرمانشاه به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس صادر شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان امسال حداقل به 300 هزار راس برسد.


جمعیت دامی استان کرمانشاه 4.6 میلیون واحد دامی است.




برچسب ها: کرمانشاه ، ترویج ، فرهنگ ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.