به قصد شرکت در آیین دعای عرفه نزدیک به 300 هزار نفر زائر از طریق مرز مهران به عتبات عالیات عزیمت کردند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ رئیس حج و زیارت گفت:این افراد در قالب های انفرادی و جمع های دوستانه وخانوادگی و یا به همراه کاروان دارای مجوز سازمان حج و زیارت در روزهای گذشته کشور از مرز مهران گذر کردند.

غلام رضا ممیزگفت: به طور میانگین روزانه بین 40 تا 50 کاروان از زائران دارای مجوز سازمان حج و زیارت از سراسر کشور از طریق مرز راهی عتبات عالیات شدند.

وی ظرفیت و تعداد زائران هر کاروان را دستکم 40 نفر عنوان وتاکیدکرد: در مجموع بیش از 140 هزار زائر در قالب کاروان دارای مجوز سازمان حج و زیارت از مرز مهران برای حضور و شرکت در آیین دعای عرفه در کنار ائمه اطهار به عراق رفتند.

ممیز افزود: همچنین از هفته گذشته تاکنون حدود 150 هزار نفر نیز به شکل انفرادی از این مرز برای شرکت در آیین دعای عرفه و زیارت عتبات عالیات به عراق سفر کردند.

وی اوج سفر به خروج زائران از مرز مهران را مربوط به روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته گذشته عنوان و درعین حال تصریح کرد: میزان مراجعه و تردد افراد به مرز و عزیمت به عراق هم اکنون کمتر شده اما هنوز جریان دارد.

خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله 90 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.

در شرایط عادی نزدیک متوسط روزانه شش هزار زائر ایرانی و عراق از راه این گذرگاه مرزی سفر می کنند.

امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.

هر سال در اربعین حسینی نزدیک به دو میلیون زائر سوگوار ایرانی و شیعه خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند.

انتظارمی رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زوار سوگوار ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2.5 میلیون نفر برسد.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.