معجون قدرت و فناوری به سبک روسی

این یک وسیله حرکتی عادی نیست. هم بزرگ است و هم چرخ‌های غول پیکری دارد. در واقع می‌توان گفت این سیستم حرکتی معجونی از خودروی زرهی و کامیون غول‌پیکر است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سیستم حرکتی که بتواند در صحراهای مملو از شن، سطوح صعب‌العبور، مرداب، گودال‌های بزرگ آب و حتی دریاچه‌های یخ زده براحتی حرکت کند قطعا مجموعه‌ای از فناوری‌های مدرن در عرصه خودروسازی را یکجا در خود دارد و این همان چیزی است که در Sherp ATV دیده می‌شود.

 این یک وسیله حرکتی عادی نیست.

هم بزرگ است و هم چرخ‌های غول پیکری دارد. در واقع می‌توان گفت این سیستم حرکتی معجونی از خودروی زرهی و کامیون غول‌پیکر است.


اغراق‌های صورت گرفته در این سیستم حرکتی آن‌قدر زیاد است که در نگاه اول فکر می‌کنیم این طرحی فانتزی و دور از واقعیت است، اما وقتی از نزدیک آن را برانداز می‌کنیم، عملا خود را در برابر غولی واقعی می‌بینیم که همه چیز در آن رنگ و بوی قدرت می‌دهد.

تایرهای غول‌پیکر بیش از هر چیز در این خودروی عجیب به چشم می‌آیند. طراحانی که این سیستم حرکتی را ارائه کرده‌اند، بدنه فشرده‌ای برای آن در نظر گرفته‌اند که به طرز هنرمندانه‌ای میان چهار تایر غول‌پیکر قرار گرفته است.

این یک فناوری روسی است و البته همه می‌دانند در سیستم‌های حرکتی این کشور زمختی و قدرت دو ویژگی منحصربه‌فرد به شمار می‌آیند. گروهی از تکنیسین‌های روسی به رهبری الکسی گاراگاشیان، ایده‌های خود را روی میز گذاشته و Sherp ATV را ساخته‌اند. جدای از قدرت چشمگیر، توانایی در مسیریابی دقیق از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به شمار می‌آید.

آنها کار طراحی این خودروی غول پیکر را سال گذشته به پایان رساندند و حالا در نظر دارند آن را در نمایشگاه‌هایی همچون «شکار و ماهیگیری» ـ که بزودی در روسیه برگزار می‌شود ـ در معرض دید عموم قرار دهند.

این سیستم حرکتی روی تایرهایی به بزرگی 160 سانتی‌متر قرار دارد و این یعنی تقریبا امکان عبور از هر مانع و مسیر صعب‌العبور. مهندسان در ساخت این سیستم جدید از فناوری تورم تایر استفاده کرده‌اند که به آن اجازه می‌دهد در هر وضعیت به درستی خود را تنظیم کند. این ابتکار عمل به حرکت پایدار آن در مسیرهای سخت و ناهموار‌ کمک زیادی می‌کند.

اما هیجان‌انگیزترین بخش این فناوری جدید مربوط به قابلیت شناکردن آن در آب می‌شود. این قابلیت جالب به واسطه برآمدگی‌های بزرگ تایرهای آن حاصل شده است که در آب مانند پارو عمل می‌کنند.

به نظر می‌رسد چنین سیستم بزرگ حرکتی باید با موتور غول پیکر و پرمصرفی جابه‌جا شود، اما واقعیت آن است که در دل آن موتور چهار سیلندر 1/5 لیتری، توربو دیزلی تعبیه شده که 44 اسب بخار قدرت دارد. از آن گذشته کل این مجموعه فقط 1300 کیلوگرم وزن دارد که تصور آن با توجه به ابعاد بزرگ Sherp ATV قطعا غیر‌عادی به نظر می‌رسد.

این خودروی خاص که در خشکی تا 45 و در آب تا شش کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت دارد، برای چهار نفر ظرفیت دارد و تا یک تن بار را می‌تواند براحتی حمل کند.

منبع: جام جم

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار