جمهوری‌خواهان در اقدامی خصمانه به طرح لایحه‌هایی ضد ایرانی پرداخته‌اند.

طرح لوایح جدید برای ممانعت از پرداخت بدهی آمریکا به ایران
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست، کنگره آمریکا در واکنش به اقدام «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور این کشور به پرداخت 400 میلیون دلار به ایران و برای جلوگیری از تکرار اینگونه پرداخت‌ها دست به ایجاد موانعی زده است.

اعضای کنگره در اقدامی خصمانه لایحه‌های جدیدی را مطرح کرده‌اند که از پرداخت منابع مالی ایران که ناعادلانه در آمریکا بلوکه شده‌اند، ممانعت می‌کند. اعضای کنگره که از پرداخت 400 میلیون دلار به ایران خشمگین شده‌اند، آماده حمایت از این لایحه‌ها هستند.

«اد رویس،» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را برای ممنوعیت «پرداخت باج» به ایران پیشنهاد داد که مورد حمایت 36 جمهوری‌خواه قرار گرفت. قانون‌گذاران جمهوری‌خواه می‌دانند که اوباما در آخرین روزهای خدمتش به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این لایحه ایران ستیز را تأیید و امضا نمی‌کند.

اد رویس در بیانیه‌ای خصمانه و ضد ایرانی اعلام کرد:« اقدامات دولت، زندگی آمریکایی‌ها را به خطر می‌اندازد. به همین دلیل کمیته قصد دارد قانونی را تصویب کند که مانع پرداخت باج شود. نباید بیش از این، پول نقدی به این کشور حامی تروریسم پرداخت شود.»

 مجله «وال استریت» چندین هفته پیش گزارشی را منتشر و از پرداخت قسط اول بدهی 1.7 میلیارد دلاری آمریکا به ایران خبر داد. همزمان با پرداخت این مبلغ، چندین زندانی آمریکایی در ایران آزاد شدند. ایران در دهه 70 مبلغی را برای خرید تجهیزات نظامی به آمریکا داد که تا امروز در بانکی در نیویورک باقی مانده است.

«مارکو روبیو،» سناتور ایالت فلوریدا نیز یک لایحه مشابه را ارائه داده است و سناتورهای جمهوری‌خواه برای امضای آن تلاش می‌کنند.

«باب کورکر،» رئیس کمیته روابط خارجی سنا نیز لایحه‌ مشابهی را پیگیری می‌کند. کورکر این لایحه را در ماه ژوئیه ارائه داد که روبیو و سناتورهای دموکرات -جو منشن و باب منندز- نیز از آن حمایت کردند. لایحه پیشنهادی کورکر نسبت به دیگران رویکرد گسترده‌تری دارد و تحریم‌ها علیه تهران را افزایش می‌دهد. البته فقط 8 نفر از لایحه کورکر حمایت کرده‌اند. «جان بوزمن،» سناتور ایالت آرکانزاس نیز اعلام کرد از لایحه کورکر حمایت می‌کند.

نمایندگان و سناتورهای آمریکایی همواره بدنبال سیاست‌های ایران ستیزانه خود به دروغ پردازی درباره فعالیت‌های این کشور پرداخته‌اند. با اینکه هیچگونه شواهدی برای اثبات فعالیت‌های غیرقانونی ایران در منطقه وجود ندارد، باز هم آمریکا و متحدانش با گمانه‌زنی‌های بی‌اساس به اعمال تحریم‌های ناعادلانه علیه این کشور اقدام می‌کنند. این در حالیست که فعالیت‌های تروریستی کشوری مانند عربستان سعودی در منطقه کاملاً مشهود و مستند است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
حالا که با آزاد شدنه مقداری از پولهای بلوکه شده نه دلار ارزان شد نه وضعیت مردم بهتر پس همون بهتر که این پولها دسته آمریکاییها بمونه
آخرین اخبار