شیراز؛

ریشه معضلات اجتماعی دراستفاده نادرست از فضای مجازی

عدم استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی و ماهواره ای عامل بسیاری از معضلات اجتماعی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ عبدالعظیم انصاری فرمانده نیرو انتظامی جهرم، گفت: هر ميزان که ما به سوی اشتغال زايی و رونق اقتصادی پيش برويم همان مقدار از ميزان جرايم و آسيب های اجتماعي کاسته می شود.
سرهنگ انصاری، ريشه بسياری از مسائل و معضلات اجتماعی را، استفاده افراد از شبكه های اجتماعی و ماهواره ای و بی تعهدی برخي از خانواده‌ها نسبت به سرنوشت فرزندان خود دانست.
وی بيان داشت: فرهنگ سازی و آموزش يكی از مهمترين راهكارهای نهادينه شدن قانون مداری در سطح جامعه به شمار می رود و عمل به قانون موجب كاهش بسياری از آسيب های اجتماعی می شود.
فرمانده نیرو انتظامی جهرم تاکید کرد: والدين بايد نظارت بيشتری بر رفتار جوانان و نوجوانان خود در حوزه استفاده از فضای سايبر داشته باشند تا آنها بر اساس کنجکاوی هايشان جذب سايت‌های مجرمانه نشوند.
وی اظهار کرد: متأسفانه در زمينه دانش فضای مجازی ميان والدين و فرزندان شكاف زيادی وجود دارد و چون اكثريت والدين، علم استفاده از فضای مجازی را ندارند نمی توانند تهديدهای آن را شناسايی و بر فرزندان نظارت داشته باشند.
فرمانده انتظامی شهرستان جهرم در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با هرگونه مشكلي در اين حوزه، جهت دريافت مشاوره با شماره تماس 54188055 (پليس فتا جهرم) تماس حاصل كنند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.