طرح های پخش سیلاب در هرمزگان به بخش خصوصی واگذار می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، ابوالقاسم حسین پور معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: این طرح با هدف  تحقق سیاست های اصولی دولت در تغییر رویکرد اقتصادی و واگذاری امور به بخش خصوصی، اجرا می شود .
 وی افزود : سیستم های پخش سیلاب با بهره برداری از سیلاب های فصلی مسیل ها و انتقال به عرصه های مستعد پخش سیلاب، بستر مناسبی برای کاشت گونه گیاهی سازگار با اقلیم منطقه را فراهم می کند .
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت : پخش سیلاب الگوی مناسبی برای احیای عرصه های منابع طبیعی در مناطق خشک و نیمه خشک به شمار می رود که بهره برداران با بهره گیری از ظرفیت مهار سیلاب بدون نیاز به آبیاری و هزینه می توانند از مزایای آن از جمله برداشت محصولات فرعی و تولید چوب بهره مند شوند.
ابوالقاسم حسین پور  از سرمایه گذاران بخش خصوصی ، تشکل های مردمی و بهره برداران محلی خواست تا در نخستین فرصت در راستای توسعه طرح های اقتصادی متناسب با شرایط اقلیمی استان و منطبق با رویکردهای جدید مبتنی بر اصول علمی آب مجازی و الگوهای بهینه بهره برداری از سرزمین اقدام کنند.
در استان هرمزگان حدود سه هزار و 500 هکتار عرصه پخش سیلاب وجود دارد .
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.