معاون اول رئیس جمهور گفت: احداث نیروگاه اتمی بوشهر در راستای اقتصاد مقاومتی دستور کار دولت است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در بدو ورود به فرودگاه بین المللی بوشهر گفت: استان بوشهر قلب و مرکز انرژی کشور است مهمترین منابع نفت و گاز کشور در این استان قرار دارد و این استان مرکز توسعه ایران به شمار می رود.

 وی تصریح کرد: امروز به نیت شرکت در مراسم آغاز ساخت دو واحد نیروگاه اتمی جدید به بوشهر آمده ایم؛ کاری که در جهت تنوع بخشی به منابع تامین انرژی در کشور صورت می گیرد.

 معاون اول رئیس جمهور گفت: بخش اصلی تامین انرژی ما را مواد فسیلی تشکیل می دهد و عمده سوخت ظرفیت 75 هزار مگاواتی نیروگاه های برق کشور، گاز است و باید به سمت منابع تجدید پذیر برویم و دولت با جدیت به دنبال تنوع بخشی به منابع تامین انرژی است.

جهانگیری خاطرنشان کرد: ایجاد نیروگاه های اتمی نیز یکی از همین راه هاست، نیروگاه های جدید بوشهر هم صرفه جویی در مصرف مواد فسیلی را به دنبال خواهد داشت و هم به حفاظت از محیط زیست و تامین انرژی پایدار کمک می کند.

 وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که ایجاد چنین نیروگاه هایی و نیروگاه های خورشیدی و بادی را در کشور گسترش دهیم و اینها همه در راستای اقتصاد مقاومتی است.

 معاون اول رئیس جمهور گفت: با این کار هم فناوری و علم در کشورمان پیشرفت می کند و هم می توانیم از خام فروشی جلوگیری کنیم و نفت و گازمان را به محصولات پتروشیمی و با ارزش افزوده بالا تبدیل و صادر کنیم.

جهانگیری افزود: همه این فعالیت ها با اهداف اقتصاد مقاومتی هماهنگ است و در همین راستاست.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی تصمیمات خوبی در دولت گرفته شده و به حرکت در آوردن اقتصاد داخلی، افزایش تولید داخلی و افزایش صادرات در همین راستا صورت گرفته و عملکرد در این زمینه بسیار خوب بوده است.






انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.