در صورت نیاز و تقاضا از سوی استان‌های همجوار فرآورده‌های خونی استان‌های همجوار توسط ایلام تامین می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ مدیرکل انتقال خون استان اعلام کرد: خوشبختانه یکی از موارد مثبتی که سازمان انتقال خون استان در کارنامه خود دارد موضوع تعامل با سایر استان‌های کشور است.

مهدی اکبری‌دهبالایی گفت:در طول سال‌های گذشته با نظر لطف مردم روابط تنگاتنگی با استان‌های دیگر کشور در راستای مراودات و ارسال خون و فرآورده‌های خونی برقرار شده و این مهم منوط به همکاری تنگاتنگ مردم است چون همه این فعالیت‌ها مستلزم اهدای خون مردم بوده است.

وی افزود: خوشبختانه در سال‌های قبل حدود 100 درصد در خصوص تامین خون  فرآورده‌های آن در استان خودکفا بودیم و موضوع همکاری بین اداره کل انتقال خون استان با استان‌های همجوار همیشه وجود داشته است و ان‌شاءالله در آینده این همکاری هم بیشتر می‌شود.

مدیرکل انتقال خون  تاکید کرد: در بحث فرآورده خونی خودکفا هستیم اما اگر هرگاه برحسب شرایط درمانی استان به فرآورده خونی نیاز داشته باشیم می‌توانیم آن را تهیه کنیم.

اکبری‌دهبالایی اضافه کرد: در هر کیسه خونی که اهدا کننده خون اهدا می‌کند چندین  فرآورده خونی حاصل می‌شود، بیشترین فراورده‌ای که مصرف می‌شود پکسل است که به اصطلاح به عنوان پی‌.سی گفته می‌شود، پی.‌سی همان گلبول‌های قرمز است که بیشترین نیاز جامعه است.
 
وی گفت: اکنون تعامل و همکاری بین ادارات کل انتقال خون در سطح کشور وجود دارد و با توجه به شرایط جغرافیایی که داریم با یک سری از استان‌های همجوار از جمله خوزستان تعامل بیشتری وجود دارد.





 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.