پیش بینی می شود 60 هزار تن گوجه فرنگی در شهرستان اسدآباد برداشت شود

پیش بینی برداشت 60 هزار تن گوجه فرنگی در اسدآبادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ برداشت محصول گوجه فرنگی از هزار هکتار از مزارع اسدآباد آغاز شد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه این شهرستان رتبه نخست تولید گوجه فرنگی را در استان همدان دارد گفت : از هزار هکتار مزارع این شهرستان پیش بینی می شود60 هزار تن محصول برداشت شود.

 آقای فتاحی افزود : امسال اراضی زیر کشت گوجه فرنگی در اسدآباد در مقایسه با پارسال حدود 10 درصد کاهش داشته که این کار در جهت استفاده بهینه از آب صورت گرفته است.

 او با بیان اینکه در زمینه تولید محصول گوجه فرنگی550 بهره بردار فعالیت می کنند  افزود : برای نخستین بار50 درصد اراضی به صورت قطره ای آبیاری شد که نقش مهمی در کاهش مصرف آب و افزایش راندمان تولید داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه 30 درصد گوجه فرنگی این شهرستان به صورت تازه خوری و 70 درصد تحویل کارخانه رب می شود ادامه داد : با وجود اینکه کارخانه رب دو سال است آغاز بکار کرده است ولی همچنان قیمت گوجه فرنگی پایین است و کشاورزان از این موضوع گله مندند.

به گفته آقای فتاحی ظرفیت کارخانه رب اسدآباد روزانه هزار و500 تن  است که بخشی توسط کشاورزان شهرستان و بخشی هم خارج از استان و استانهای همجوار تامین می شود.

در حال حاضر یکی از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان گوجه فرنگی وجود واسطه ها و دلالان است که نیازمند توجه است.


انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.