حج علاوه بر عبادت نشان از عظمت اسلام و مسلمانان است تا همه دنیا شکوه مسلمانان را ببینند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ امام جمعه گرگان در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: فردا هشتم ذی حجه و یوم التربیه است ، روزی که حاجیان به سمت عرفات حرکت می کنند و حضرت امام حسین (ع) در این روز زمانی که حجاج به سمت عرفات رفتند به جای رفتن به عرفات، مسیر دیگری را انتخاب کرند.

امام جمعه گرگان با تبریک عید قربان گفت: این عید با شکوه اسلامی باید با شکوهتر از هر سال برگزار شود چون غیر از این که عبادت و بندگی خداست شکوه جهانی هم دارد.

وی همچنین با شاراه به سالروز فاجعه منا گفت : مقام معظم رهبری دردیدار با خانواده شهدای منا فرمودند حج مظهر عزت، معنویت، وحدت و شکوه امت اسلامی است و هیچ آئین و مکتبی چنین مراسمی را ندارد.

وی گفت: آل سعود گفته ایران می خواهد حج را سیاسی کند در صورتی که خداوند در سوره توبه می فرمایند این فرمان الهی است و باید در حج اعلام شود که مسلمانان از مشرکین بی زار هستند.

امام جمعه گرگان گفت: سال گذشته که حجاج در سقوط جرثقیل و فاجعه منا کشته شدند حتی آنها عذرخواهی نکردند بلکه مدعی هم هستند.

آیت الله نور مفیدی افزود: عربستان در منطقه نا امنی ایجاد کرده و 18 ماه مردم یمن را بمب باران می کند و با توطئه وارد کشورهای مسلمان منطقه شده اند اما می گویند ایران دخالت می کند.

وی ادامه داد: 19 شهریور هم سالروز وفات کسی است در تمام زندگی در حال تعلیم اسلام راستین و مبارزه با موانع ترویج دین بود.

آیت الله نور مفیدی اضافه کرد: مرحوم آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران بعد از انقلاب بودند و اولین نماز جمعه را در تهران برگزار کردند.






انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.