سرمربی تیم سایپا گفت: تیم ملی ایران با وجود تعطیلات طولانی لیگ برتر بازی دوستانه برگزار نمی کند و این امر مشکل بزرگی است.

فرکی: تیم ملی باید در تعطیلات لیگ، بازی دوستانه برگزار کندبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان حسین فرکی سرمربی تیم فوتبال سایپا در گفت و گو با "برنامه ورزش و مردم" درباره دیدار چین و ایران بیان کرد: برخلاف تصور افکار عمومی نسبت به حریف و این که چین، میزبان این دیدار بود، فکر می کردیم چین کیفیت بالاتری داشته باشد اما در عمل این اتفاق نیفتاد. 

وی افزود: ما نسبت به بازی اول بهتر بودیم و هر چند به پیروزی نرسیدیم اما یک امتیاز این بازی برای ایران خوب بود. شاید نتوانستیم از تمام پتانسیل خود استفاده کنیم اما تک امتیاز دیدار با چین در ادامه رقابت ها به کمک تیم ملی می آید.

فرکی با اشاره به از دست رفتن فرصت کسب سه امتیاز مقابل چین، اظهار کرد: با توجه به سابقه بازی های 2 تیم و این که چینی ها میزبان بودند، حریف ما فشار زیادی تحمل کرد. از طرفی تماشاگران هم روی کیفیت این تیم تاثیر گذاشتند. تغییر ترکیب چین فرصت پیروزی را به ایران داد اما نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم. در صورت کسب سه امتیاز این بازی اگر در بازی های بعدی شکست می خوردیم هم امتیازات بازی با چین را ذخیره داشتیم. البته کیفیت بازیکنان تیم ملی طبق انتظار مردم نبود.

مربی سابق تیم ملی فوتبال درباره کمبود بازی های تدارکاتی تیم ملی، گفت: من چنین وضعیتی را در تیم ملی تجربه کرده ام و با این بخش از حرف های کی روش موافقم. دیدارهای دوستانه می تواند در راستای اجرای برنامه ها به تیم ملی کمک کند.

وی ادامه داد: بیشتر بازیکنان تیم ملی، لژیونر هستند و بازی های دوستانه منجر به هماهنگی آن ها می شود. تیم ملی در گذشته هم چنین وضعیتی داشت اما بازیکنان بهتر بازی می کردند. ما از جوانگرایی نتیجه خوبی گرفتیم اما زمانی برای هماهنگی بیشتر نداریم.

 فرکی درباره تاثیر تعطیلات طولانی بر کیفیت لیگ، اظهار داشت: این شرایط را خودم قبلا تجربه کردم و هیچ وقت اینطور نبود که لیگ یک ماه و بعد از آن 25 روز تعطیل شود. حرف من این است که از ترکیب اصلی تیم ملی تنها 2 یا 3 بازیکن از لیگ هستند. تیم ملی بازی تدارکاتی هم انجام نمی دهد که بخواهند هماهنگ شوند. تعداد بازیکنان خارجی زیاد است و آنها چند روز آخر اردو به تیم ملی اضافه می شوند.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در پایان تصریح کرد: تیم ملی حق دارد از تعطیلات لیگ استفاده کند اما به شرطی که از این زمان هر چند یک هفته یا یک ماه باشد، برای برگزاری بازی های تدارکاتی استفاده کند و  از این تعطیلات بهره بیشتری ببرد. می دانم کادرفنی تیم ملی مشکل دارد چون آنها هم دلایل خودشان را دارند. ما نیز مصلحت تیم ملی را در نظر می گیریم. امیدوارم با تعامل خوب بتوانیم بار دیگر به جام جهانی برویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار