گرایش کنکوری‌ها به سمت پزشکی یک بحران در کشور است

دبیر اجرایی سومین المپیاد هندسه کشور گفت: جامعه امروز نیازمند خلاقیت و تنوع در علوم است اما گرایش کنکوری‌ها به سمت پزشکی یک بحران در کشور است.

رضوان دبیر اجرایی سومین المپیاد هندسه کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مراسم اختتامیه سومین المپیاد هندسه که در سالن جابر‌بن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار داشت : ما در آینده به افرادی نیاز داریم که خلاقیت داشته باشند  و برای دور ماندن از نگاه یک طرفه دانش پژوهان به سمت علوم پزشکی باید کارگاه‌ها و المپیاد‌های انگیزشی را جدی قلمداد کنیم.

وی افزود: برگزیدگان هندسه جز بهترین و خلاق‌ترین‌های کشور هستند که باید روی این افراد سرمایه‌گذاری شود تا در آینده کشور نقش مهمی را ایفا کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شریف در ادامه تصریح کرد : امروزه نگاه به خلاقیت‌ها در ریاضی، هندسه و خلاقیت‌های هنری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و نباید همه یک جانبه به سمت پزشکی حرکت کنند و افرادی که در زمینه هوش مصنوعی کار می‌کنند امروزه در صدد این هستند که کامپیوتری را به روز‌رسانی کنند که همانند یک پزشک کارهای یک پزشک را انجام می‌دهد و یا به فکر طراحی یک کامپیوتر هستند که مسائل هندسی را اثبات کند که این مهم نیازمند آینده‌نگری متولیان علوم کشور به رشته‌هایی نظیر هندسه و ریاضیات است.

وی گفت: برای پیشرفت تکنولوژی نیازمند توانمند‌سازی افراد خلاق هستیم که در بخشی از مواقع از هوش مصنوعی نیز فراتر روند و در این مسیر افراد خاص و خلاق باید شناسایی و هدفمند حرکت کنند.

دبیر اجرایی سومین المپیاد هندسه افزود: دانشگاه شریف و امیر کبیر با برگزاری این المپیاد‌ها دغدغه آینده تکنولوژی را نشان می‌دهد و در صدد تربیت دانش‌آموزان و دانشجویان برای 20 سال بعد است.

وی گفت: برای دانشگاه‌ها توسعه فکر‌های خلاق حائز اهمیت است و امروزه برگزاری المپیاد‌ها یک کار ملی است که برای آینده تکنولوژی کشور گام برمی‌دارد.

گفتنی است مراسم اختتامیه سومین المپیاد هندسه با حضور بیش از 250 تن از شرکت‌کنندگان و با معرفی نفرات برتر و اهدای مدال‌های طلا، نقره و برنز به برتری‌های هندسه به کار خود پایان داد.


انتهای پیام /
برچسب ها: المپیاد ، دانشگاه ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار