معاون اداري و مالي دانشگاه اصفهان گفت: رشته شیمی یکی از پرافتخارترین رشته‌های دانشگاه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ولی‌الله میرخانی در  نخستین گردهمایی دانش‌آموختگان دانشکده شیمی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از شش دانشگاه جامع و 13 دانشگاه برتر کشور دارای رتبه بین‌المللی 800 است.
 
وی با اشاره به 12 هزار دانشجو و 606  عضو هیئت‌علمی در این دانشگاه، افزود: یکی از افتخارات کسب شده در دانشگاه اصفهان در رشته شیمی است. رشته شیمی یکی از پرافتخارترین رشته‌های دانشگاه است، به گونه‌ای که 50 درصد تولیدات علمی جهانی دانشگاه اصفهان مربوط به تلاش اساتید و دانشجویان دانشکده شیمی است.

معاون اداري و مالي دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه درحالی‌که حاضر ۵۵ گروه آموزشی در دانشگاه اصفهان مشغول به فعاليت است كه از اين تعداد پنج گروه متعلق به دانشكده شيمي دانشگاه است، اضافه کرد: ۲۰۰ نفر در مقطع كارشناسي محض و كاربردي، ۱۲۶ نفر در مقطع كارشناسي ارشد و ۹۴ نفر در مقطع دكتري در حال تحصيل هستند.

میرخانی کیفیت تولیدات علمی دانشکده شیمی را خوب ارزیابی کرد و گفت:50 درصد تولیدات علمی دانشگاه حاصل تلاش‌های اساتید و دانشجویان شیمی است.

همچنین اکبر ملک پور، دبیر اجرایی نخستین همایش دانش‌آموختگان شيمي دانشگاه اصفهان با  بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش ارتباط مستمر و کاربردی بین دانش‌آموختگان رشته شیمی است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف این همایش، اعتلای رتبه علمی دانشگاه اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموختگان یک دانشگاه نقش مهمی در نشان دادن جایگاه دانشگاه خود بر عهده‌دارند، گفت: خواستار ایجاد کانون دانش‌آموختگان شیمی در دانشگاه هستیم و در این جهت نیازمند استفاده از نظرات اعضا هستیم.

دکتر مجید میر محمد صادقی، یک پیشکسوت رشته شیمی در گرایش آلی نیز ضمن بازگویی خاطرات خود در فراگیری، تدریس و نوشتن 42 جلد کتاب، گفت: اکنون در حال نوشتن کتابی در زمینه تاریخچه علم شیمی قبل از اسلام هستم تا این علم را بیشتر بشناسم و به جامعه شیمی معرفی کنم.

وی افزود: تاکنون هفت جلد از این کتاب نوشته‌شده و در جهت تمام شدن این کتاب از پیشکسوتان این علم نیز استفاده‌های بسیاری کردم.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ نخستین همایش دانش‌آموختگان شیمی در دانشگاه اصفهان با همراهی اساتید، دانشجویان و پیشکسوتان شیمی برگزار شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار