استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در تلاشیم از ظرفیت 1600 کیلومتر مرز مشترک ایران، افغانستان و پاکستان حداکثر فرصت را برای مرزنشینان کشور ایجاد کنیم.

فرصت سازی برای مرزنشینان با استفاده از 1600 کیلومتر مرز مشترک ایران، افغانستان و پاکستانعلی اوسط هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره توسعه روستایی و راهکارهای لازم به منظور حفظ مرزنشینان در نقاط مرزی کشور اظهار داشت: 51 درصد جمعیت استان سیستان و بلوچستان را روستاییان تشکیل می‌دهند و معمولا آنها در نقاط مرزی مستقر هستند.

وی با بیان اینکه حضور مرزنشینان در نقاط مرزی به عنوان امتیازی ویژه برای استان است، بیان داشت: همان طور که می‌دانید سیستان و بلوچستان استانی پهناور است و جمعیت در آن متمرکز بوده و دچار پراکندگی نیست. بنابراین به عنوان فرصتی مناسب در خور توجه است.

اوسط هاشمی ادامه داد: در این شرایط سیاست‌گذاران استانی برآنند تا طرح توسعه روستایی را مورد توجه قرار دهند، علاوه بر طرح جامع توسعه استان، نگاهی ویژه به روستانشینان خواهیم داشت که بتوان با ایجاد تغییرات و الگوهای متفاوت، جذابیت و ماندگاری جمعیت را در روستاها افزایش داد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به راهکارهای مورد نظر برای حفظ مرزنشینان در مناطق مرزی اظهار داشت: در تلاشیم از ظرفیت 1600 کیلومتر مرز مشترک ایران، افغانستان و پاکستان حداکثر فرصت را برای مرزنشینان کشور ایجاد کنیم همچنین استفاده از ظرفیت‌های بخش دامی، کشاورزی، باغی و صنعتی برای توسعه و بازاریابی در منطقه، مورد توجه مسئولان است.

وی با تأکید بر اینکه مقوله‌ دیگری که به استقرار مرزنشینان و روستاییان در مناطق مرزی و روستایی کمک می‌کند، نقش دادن به تعاونی مرزنشینان است، یادآور شد: تعاونی، اجتماعی از مشارکت مرزنشینان است که نیازمند حمایت، پشتیبانی و مکانیسم‌های تشویقی بوده که به ایجاد صنایع کوچک و تنوع توسعه در استان، کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار