دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت:به تنهایی نمی‌توان با عوامل بازدارندگی جلوی فضای مجازی ایستاد، باید با تمام قوا از کشور دفاع کرد.

باید با تمام قوا از کشور در فضای سایبر دفاع کردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در همایش تخصصی ژئوپولیتیک فضای سایبر که در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی برگزار شد، اظهار داشت: به تنهایی نمی‌توان با عوامل بازدارندگی جلوی فضای مجازی ایستاد، باید از تمام مولفه‌های کشور به صورت قدرت دفاعی برای دفاع از فضای سایبری استفاده کرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: در ژئوپولیتیک سه اصل جغرافیا، سیاست و قدرت مطرح است و با توجه به تغییرات جغرافیایی در فضای سایبر باید تعریف جدیدی از آن ارائه شود، ما باید واژه ژئوپولیتیک را در فضای تعامل قدرت با سیاست تحت عنوان ژئوپویتیک فضای سایبری حفظ کنیم.

وی ادامه داد: ما امروز یک جغرافیای امریکایی در بحث فضای مجازی داریم که یک جغرافیای مجازی در آن بوجود آمده است.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه بحث قدرت در فضای سایبری در دنیای امروز مطرح است، تصریح کرد: در این بحث دو دیدگاه وجود دارد که اول قدرت ملی و قدرت نظامی مطرح است. در هر دو سطح مولفه‌هایی برای تعیین قدرت سایبری مطرح شده است.

وی با عنوان اینکه آمریکایی ها برای فضای سایبر مدلی طراحی کردند، افزود: مدل طراحی شده آنها سلطه مطلق است که آنها به بحث تطبیق اطلاعاتی فکر می‌کنند و ما اعتقاد داریم آنها مدل اقتصادی جهان را تغییر خواهند داد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه نظام سرمایه‌داری نیاز به گسترش فضای اقتصادی دارد، ادامه داد: یکی از بهترین روش‌ها برای این کار فضای مجازی است که امروزه 5 درصد از سبد اقتصاد هر خانوار از این طریق تامین می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث قدرت نظامی فضای سایبر به عنوان منطقه‌ عملیاتی پنجم هر کشور مطرح است که دارای خصوصیاتی می‌باشد که مهمترین مولفه آن این است که این فضا مصنوع بشر بوده و همه در این فضا به راحتی وارد می‌شودن که موجب ایجاد یک شکاف شده و برای پر کردن این شکاف نیاز به بودجه و نیروی انسانی فراوانی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: فضای ، مجازی ، دبیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
گام اول باید حذف سیستم عامل ویندوز مایکروسافت باشد.
آخرین اخبار